16.8 C
Athens
Tuesday, May 14, 2024
More

    Campari: Η ιστορία του ποτού που απέδειξε ότι πέρα από τη γεύση, σημασία έχει και το στυλ στο μάρκετινγκ

    Εσείς πώς πίνετε το Campari σας; Σε κοκτέιλ, με σόδα ή χυμό εσπεριδοειδών,  γαρνιρισμένο με φέτα πορτοκαλιού ή λάιμ; Όπως κι αν σας αρέσει, το Campari που παράγεται από την έγχυση βοτάνων και φρούτων σε αλκοόλ και νερό, έχει αποδείξει εδώ και πάνω από 160 χρόνια, ότι η συνταγή της επιτυχίας είναι συνδυασμός γεύσης και στυλ…

    Το Caffè και η «χρυσή» συνταγή του Campari

    Η ιστορία του Campari ξεκινά το 1828 όταν ο δημιουργός του, Gaspare Campari γεννήθηκε στο Cassolnovo της Λομβαρδίας, τώρα μέρος της Ιταλίας. Ήταν το 10ο παιδί οικογένειας αγροτών. Σε ηλικία μόλις δεκατεσσάρων ετών, ο Gaspare ξεκίνησε το ταξίδι του στον κόσμο του bartending, αναμιγνύοντας ποτά για τους θαμώνες σε ένα τοπικό μπαρ. To 1860, o Gaspare Campari αποφασίζει να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση αγοράζοντας το “Caffè dell’amicizia” στη Novara.

    Ο Gaspare Campari

    ΤΟ 1862 ο Gaspare καταφέρνει να πάρει άδεια και να ανοίξει ένα μπαρ στο Μιλάνο, στο Coperto dei Figini. Το κατάστημα ονομάζεται Caffè Campari και γίνεται το αγαπημένο στέκι των Μιλανέζων.

    X 上的Campari Group:「150 years ago in 1867 Galleria Vittorio Emanuele was inaugurated in Milan & Gaspare #Campari opened his shop in #Galleria #CampariHistory https://t.co/ELyeXoZ6pe」 / X

    Το Caffè μεταφέρθηκε αργότερα στην Galleria Vittorio Emanuele II στη γωνία με την Piazza Duomo.

    Εκεί στο πίσω μέρος του καταστήματος, ο Gaspare Campari, μετά από πολυάριθμες μελέτες και πειραματισμούς, δημιουργεί την συνταγή του κόκκινου ποτού με την αξεπέραστη γεύση που πίνουμε ακόμα και σήμερα, του Campari bitter. Η ακριβής συνταγή του Campari παραμένει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό. Κάποιοι εικάζουν ότι ένα από τα κύρια γευστικά συστατικά του είναι το chinotto, ένα εσπεριδοειδές παρόμοιο με τη μυρτιά, που βρίσκεται στη νότια Γαλλία και σε μέρη της Ιταλίας.

    Διαφήμιση του Bitter Campari το 1901

    Το 1882 ο κ. Campari πέθανε και η σύζυγός του Letizia ανέλαβε επικεφαλής της επιχείρησης, μέχρι που πέρασε στα χέρια του γιου του Davide Campari.

    Το 1915 ο Davide άνοιξε το «Camparino» στην απέναντι πλευρά της πλατείας, που γίνεται το έμβλημα μιας εκκολαπτόμενης Μιλανέζικης διάθεσης αφιερωμένης στην τέχνη και το design.

    Το «Camparino»

    Το 1919 πούλησε τόσο το Caffè Campari όσο και το Camparino για να επικεντρωθεί στην παραγωγή του λικέρ Bitter Campari που στο μεταξύ είχε γίνει ευρέως γνωστό και η ζήτηση ήταν αυξημένη. Το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής άνοιξε στο Sesto San Giovanni.

    Οι «φουτουριστικές» διαφημίσεις που άφησαν εποχή

    Μεταξύ των δεκαετιών του 20 και του 30, ο Davide Campari συναντά τον φουτουριστή καλλιτέχνη Fortunato Depero. Εκεί γεννιέται μια συνεργασία που θα αλλάξει για πάντα την ίδια την έννοια του μάρκετινγκ στην Ιταλία. Το Campari έγινε ένα παράδειγμα της ένωσης μεταξύ της φουτουριστικής τέχνης και της διαφημιστικής επικοινωνίας.

    Το 1932 ο Davide Campari επενδύει σε μια επέκταση της σειράς και δημιουργεί το πρώτο έτοιμο προς χρήση κοκτέιλ, βασισμένο σε Campari, selz και σόδα, το Campari Soda.

             

    Σε αυτή τη φάση επέκτασης γραμμής και σχεδιασμού συσκευασίας προϊόντων, η συμβολή του φουτουριστικού οράματος είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της ιδέας. Ο Depero θα σχεδιάσει το αδιαμφισβήτητο τριγωνικό μπουκάλι με στενό λαιμό, εμπνευσμένο από τις τυπικές γραμμές ενός κομψού ανεστραμμένου ποτηριού κοκτέιλ.

    Depero and Campari - Depero Official Web Site

    Ο Davide Campari και ο Fortunato Depero δεν είχαν δημιουργήσει απλώς ένα νέο προϊόν, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια νέα εμπειρία χρήστη του ίδιου του προϊόντος, μια νέα εμπειρία χρήστη από όλες τις απόψεις.

    Τα επόμενα χρόνια η στενή σύνδεση μεταξύ της πρωτοποριακής τέχνης και της διαφημιστικής επικοινωνίας, αφιερωμένη στην ενίσχυση της ταυτότητας της μάρκας Campari συνεχίζεται.

    Μετά τον πόλεμο ήταν και πάλι ένας καλλιτέχνης ο Carlo Fisanotti, ο οποίος συνέλαβε τη νέα διαφημιστική καμπάνια σύμφωνα με τη λογική της φουτουριστικής διαφήμισης. Θα ακολουθήσουν συνεργασίες με πολλούς άλλους πρωταγωνιστές της τέχνης, των γραμμάτων, της μόδας και του κινηματογράφου.

    Original Leonetto Cappiello Bitter Campari Poster 1921 Printed by Devambez – The Ross Art Group
    Διαφήμιση του Bitter Campari από τον εμβληματικό καλλιτέχνη Leonetto Cappiello

    Ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης Φεντερίκο Φελίνι γυρίζει την πρώτη του διαφημιστική ταινία μικρού μήκους για το Campari το 1984

    Στη δεκαετία του ’90, μια ισχυρή αν και ριζική οπτική αλλαγή θα δώσει στη μάρκα έναν πιο διεθνή και κοσμοπολίτικο χαρακτήρα. Η νέα προώθηση στα αγγλικά (Red Passion), νέες διαφημίσεις με πρωταγωνιστές ηθοποιούς όπως η Kelly Le Brock και μια σειρά από καμπάνιες και ενέργειες μάρκετινγκ στις οποίες γνωστές προσωπικότητες του κινηματογράφου δανείζουν τα πρόσωπά τους στο brand, σηματοδοτούν την καθιέρωσή του ως ένα από τα πιο αγαπημένα και γνωστά ροφήματα made in Italy στον κόσμο.

    Η ηθοποιός Kelly Le Brock σε διαφήμιση του Campari

    Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσετε τα χρόνια που ακολούθησαν έως ότου εισήλθε στο χρηματιστήριο το 2001. Το 2012 ο όμιλος Campari αγόρασε την Lascelles de Mercado, παραγωγό ρουμιού από την Τζαμάικα και το 2014 την εταιρεία Fratelli Averna, με αποτέλεσμα να γίνει ιδιοκτήτης του πολύ διάσημου Amaro Averna. Η πιο πρόσφατη επέκταση του ομίλου χρονολογείται το 2016, έτος κατά το οποίο υπογράφηκε συμφωνία με τη Societé des Produits Marnier Lapostolle, όπου απέκτησε στον έλεγχο του Grand Marnier, ενός άλλου υπέροχου λικέρ που χρησιμοποιείται ευρέως στην παρασκευή κοκτέιλ.

    Σήμερα με ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα προϊόντα του ομίλου Campari (ο οποίος αυτή τη στιγμή διαθέτει πάνω από 50 μάρκες) διανέμονται σε σχεδόν 200 χώρες.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα