Περίπου 126 εκατομμύρια Αμερικανοί επισκέφτηκαν τα καταστήματα για αγορές κατά τη διάρκεια των πέντε ημερών των προωθητικών ενεργειών της “Black Friday”, με αύξηση 3,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ο αριθμός αυτός ήταν επίσης μεγαλύτερος σε σύγκριση με το 2019 (124 εκατ.), που ήταν η τελευταία χρονιά πριν την πανδημία του κορονοϊού, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (NRF), η οποία παρακολουθεί την περίοδο μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών (28 Νοεμβρίου) και της “Cyber Monday”, της διαδικτυακής αντίστοιχης ημέρας της Black Friday.
Αυτό δείχνει ότι η διάθεση των καταναλωτών για αγορές σε φυσικά καταστήματα επιστρέφει μετά τα χρόνια της πανδημίας, εκτίμησε ο πρόεδρος της NRF, Μάθιου Σέι, σε ενημέρωση δημοσιογράφων μέσω τηλεφώνου.
Όπως κάθε χρόνο, η “Black Friday” ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, η οποία είναι επίσημη αργία στις ΗΠΑ.
Αντίθετα, τα 124,3 εκατομμύρια Αμερικανοί που πραγματοποίησαν διαδικτυακές αγορές αυτές τις πέντε ημέρες ήταν λιγότεροι από το 2023 (-7,4%).
Συνολικά, 197 εκατομμύρια άτομα έκαναν αγορές.
Αυτός ο αριθμός είναι λίγο μικρότερος σε σχέση με τα 200,4 εκατομμύρια της περσινής χρονιάς, που αποτέλεσε ρεκόρ, αλλά παραμένει το δεύτερο μεγαλύτερο σύνολο.
Φέτος, οι καταναλωτές φαίνονται “πιο σκεπτικοί” στις αγορές τους, λόγω της αύξησης του πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια, εξήγησε ο Μάθιου Σέι. Ωστόσο, η αγοραστική τους δύναμη ανακάμπτει με την πρόσφατη επιβράδυνση των τιμών και τις μισθολογικές αυξήσεις, σημείωσε, προσθέτοντας ότι “γενικά οι καταναλωτές είναι σε καλή διάθεση”.
Ο Μάθιου Σέι ανέφερε ότι οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη προσαρμόσει τις αγοραστικές τους συνήθειες ενόψει των πιθανών νέων δασμών που έχει εξαγγείλει ο νεοεκλεγείς πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Η NRF έχει προειδοποιήσει ότι η επιβολή αυτών των δασμών μπορεί να μειώσει την αγοραστική δύναμη των Αμερικανών κατά 78 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.