14 C
Athens
Monday, November 25, 2024
More

    Barilla Hellas: Η Barilla Romania έφερε τον τζίρο στο +41,6%

    Η αύξηση του τζίρου του ομίλου Barilla Hellas σε ποσοστό άνω του 40% το 2022 δεν ήταν αρκετή για να αποτρέψει τη συρρίκνωση της κερδοφορίας, λόγω των δύσκολων συνθηκών που επικράτησαν πέρυσι στην αγορά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, όπως προκύπτει από τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Barilla Hellas ανήλθε το 2022 σε 115,54 εκατ. ευρώ, έναντι 81,61 εκατ. ευρώ το 2021, αυξήθηκε δηλαδή κατά 41,57%, μία αύξηση που αποδίδεται κυρίως στην ενοποίηση της θυγατρικής εταιρείας Barilla Romania, η οποία ιδρύθηκε το 2021 με σκοπό τη διεύρυνση της παρουσίας της μητρικής Barilla Hellas στην Ευρώπη μέσω της χονδρικής πώλησης τροφίμων στη Ρουμανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι, αναλύοντας τον κύκλο εργασιών του ομίλου για το 2022, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα αναπτύχθηκε από τα 63,05 εκατ. ευρώ στα 71,21 εκατ., η εμπορική του δραστηριότητα εκτοξεύθηκε από τα 18,56 εκατ. ευρώ στα 44,33 εκατ. ευρώ, μία αύξηση προερχόμενη εξ ολοκλήρου από το εξωτερικό (έφτασε το 2022 τα 28,92 εκατ. ευρώ, έναντι 2,11 εκατ. το 2021).

    Όμως την ώρα που ο τζίρος του ομίλου αυξανόταν το 2022 κατά 41,57%, το κόστος πωληθέντων εκτοξευόταν κατά 61,51% σε ετήσια βάση (74,84 εκατ. ευρώ, έναντι 46,34 εκατ. το 2021), λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους πρώτων υλών, ενέργειας, συσκευασίας και logistics, καθώς και των υψηλότερων επενδύσεων σε εμπορικούς μοχλούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων του ομίλου να περιοριστούν στα 899.190 ευρώ, έναντι 3,34 εκατ. το 2021, ενώ τα κέρδη του ομίλου μετά από φόρους κατήλθαν σε 502.176 ευρώ, έναντι 2,51 εκατ. το 2021. Μάλιστα, σε επίπεδο εταιρείας το αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε οριακές ζημίες 47.013 ευρώ, έναντι κερδών 2,5 εκατ. ευρώ το 2021.

    Αναμένει σταθερό τζίρο και όγκο πωλήσεων το 2023

    Τόσο ο όμιλος όσο και η εταιρεία Barilla Hellas συνέχισαν εξάλλου το 2022 το επενδυτικό τους σχέδιο συνολικού ύψους 2,3 εκατ. ευρώ, πλήρως χρηματοδοτούμενο από ίδια κεφάλαια. Όσον αφορά στην πορεία των brands του ομίλου, όπως αναφέρεται στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου, το 2022 η μάρκα Barilla κατάφερε να καλλιεργήσει περαιτέρω την premium θέση της στην ελληνική αγορά ζυμαρικών, ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η ισχυρή ανάπτυξη της σειράς σαλτσών και πέστο Barilla, με αύξηση της διείσδυσης και του μεριδίου στην αγορά αυτή. Αναφορά γίνεται επίσης και στη σχετική ανάπτυξη της επωνυμίας Wasa στην κατηγορία των ξηρών καρπών, με γνώμονα την καινοτομία και την επέκταση της διανομής της.

    Όσον αφορά στην τρέχουσα χρήση, η διοίκηση του ομίλου σημειώνει πως η σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους (πρώτες ύλες, ενέργεια, συσκευασία, logistics) ενδέχεται να συνεχίσει να ασκεί πίεση στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και του ομίλου, ενώ με βάση τη διαφαινόμενη πορεία της ελληνικής οικονομίας, δεν αναμένεται σημαντική μεταβολή στον κύκλο εργασιών και στους όγκους πωλήσεων της Barilla Hellas. Η παραγωγή ζυμαρικών αναμένεται να ξεπεράσει τα 47 εκατομμύρια κιλά.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα