Στην υγεία των διψήφιων ρυθμών ανάπτυξης, σε όγκο και αξία για το 2023 πίνουν τα ποτά τους στην Bacardi Greece.
Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση στον όγκο 11,1% σε σχέση με το 2022, ξεπερνώντας, τα 400.000 κιβώτια (9 λίτρων), επίδοση η οποία είναι η υψηλότερη για την εταιρεία από το 2011. Τα ιστορικά υψηλά επίπεδα πωλήσεων, όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά και για τον κλάδο γενικότερα, είχαν καταγραφεί το 2009, πριν δηλαδή μπει η χώρα μας σε φάση ύφεσης και την περίοδο της πανδημίας.
Η εικόνα ανά κατηγορία (όγκοι σε χιλ. κιβώτια 9lt) το 2023 και η σύγκριση με το 2022
Rum: 108.994 (+0,8%)
Pre-mixed spirits & RTDs: 73.992 (+16%)
Gin: 60.989 (+19,2%)
Vodka: 44.387 (+23,1%)
Whiskey & Bourbon: 37.934 (+2,7%)
Sparkling wine/ champagne: 33.538 (+13,8%)
Port/Sherry/Vermouth (PSV): 22.856 (+6,1%)
Tequila: 22.270 (+26,2%)
Liquer: 1.044 (+35,9%)
Cachaca: 133 (-34,4%)
Mixed: 76
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας σε αξία εκτιμάται ότι αυξήθηκαν στα επίπεδα των €41 εκατ. από €35 εκατ. μία χρονιά πριν, δηλαδή με μία αύξηση της τάξης του 17% και μάλιστα με περιορισμένες ανατιμήσεις που κινήθηκαν γύρω στο 2%.
Ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece, αποδίδει την θετική πορεία και στη συνεργασία που «τρέχει» από το 2021 με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Κατά τη γνώμη του η αύξηση οφείλεται:
- Στη μεγάλη κλίμακα που προσφέρει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μια εταιρεία με πολύ μεγάλο αποτύπωμα στον κλάδο
- Στην έμφαση που δίνει η Bacardi Greece σε επιλεγμένα σημεία του HoReCa, ένα κανάλι που δίνει το 70%-80% του συνολικού τζίρου όχι μόνο της εταιρείας, αλλά του κλάδου αλκοολούχων ποτών συνολικά.
Εκτιμάται ότι μόνο πέρυσι η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει πάνω από 35% τους συνεργάτες της στην Ελλάδα, οι οποίοι πλέον ξεπερνούν τους 2.000. Ο κ. Κουβαράς υπογράμμισε ότι η εταιρεία έχει παρουσία στα σημαντικότερα σημεία πώλησης του HoReCa, εστιάζοντας στην τοποθέτηση premium προϊόντων – κάτι το οποίο αποτελεί και διεθνής τάση – αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών της με όλο το χαρτοφυλάκιο της Bacardi. Στόχος της εταιρείας, όπως είπε, είναι η εταιρεία να αποτελεί ένα “One stop shop για κάθε επιχείρηση εστίασης”.
Τα σχέδια για το 2024
Σχετικά με το φετινό πλάνο, ο γενικός διευθυντής της Bacardi Greece υπογράμμισε ότι στην κατηγορία του ουίσκι – όπου δεσπόζει η παρουσία του Dewar’s – η εταιρεία θα προσθέσει το Teeling, «ένα irish whiskey που είναι ό,τι πιο hot στη συγκεκριμένη αγορά». Σημειώνεται ότι η «μαμά» απόκτησε τον έλεγχο της ιρλανδικής εταιρείας παραγωγής ουίσκι, Teeling, τον περασμένο Δεκέμβριο και από τον ερχόμενο Απρίλιο θα ξεκινήσει τη διανομή της στην ελληνική αγορά. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα η Teeling διανέμεται από την Τσακνάκης.
Μία ακόμα σημαντική κίνηση αφορά στην προσθήκη του αμερικάνικου ουίσκι (bourbon), Angel’s Envy, μιας εταιρείας που είχε εξαγοραστεί από την Bacardi το 2015. Το συγκεκριμένο premium προϊόν (με τιμή περίπου 60 ευρώ στο ράφι) κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά τους τελευταίους μήνες και είχε θετική υποδοχή.
Επίσης, στον τομέα της τεκίλας, η εταιρεία θα λανσάρει την Ilegal mezcal, άλλης μιας εταιρείας που εξαγόρασε η «μαμά» τον περασμένο Σεπτέμβριο.