20 C
Athens
Thursday, November 21, 2024
More

    Αυξήσεις στα εισιτήρια από Πειραιά για Κρήτη για επιβάτες και μεταφορά φορτηγών

    Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες και τα φορτηγά στα δρομολόγια από τον Πειραιά προς την Κρήτη, της τάξης του 2,4%, εφαρμόζει πλέον η ακτοπλοϊκή Μινωικές Γραμμές, συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι.

    Το απλό εισιτήριο οικονομικής θέσης επιβαρύνθηκε με ένα επιπλέον ευρώ και με ένα ευρώ ανά μετρό μήκος οχήματος το κόστος μεταφοράς των φορτηγών.

    Ανάλογες αυξήσεις, της τάξης του 2,7%, εφαρμόζει και η δεύτερη μεγάλη ακτοπλοϊκή που συνδέει τον Πειραιά με την Κρήτη, η Attica Group.

    Ωστόσο, ενώ η αύξηση στα εισιτήρια της Attica Group συνδέεται ευθέως με την υποχρέωση των ακτοπλοϊκών που εκτελούν μεγάλες γραμμές, όπως αυτές της Αδριατικής και της Κρήτης, να συμμετέχουν από την 1η Ιανουαρίου 2024 στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (ETS), και έτσι αποδίδονται στο ανάλογο ταμείο για πράσινες δράσεις υπέρ του περιβάλλοντος του ελληνικού Δημοσίου, οι αυξήσεις των Μινωικών Γραμμών αποδίδονται από την εταιρεία στο γεγονός ότι επέλεξε στα συγκεκριμένα δρομολόγια να βάλει ενδιάμεσο σταθμό την νήσο Μήλο και εισπράττονται από την ίδια.

    Και αυτό διότι με την κίνηση τους αυτή οι Μινωικές Γραμμές απαλλάσσονται από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων.

    Οι Μινωικές Γραμμές έχουν δεσμευθεί, και έτσι και κάνουν, ότι το δρομολόγιο από τον Πειραιά έως το Ηράκλειο της Κρήτης θα έχει ακριβώς την ίδια διάρκεια με αυτή που είχε πριν προσεγγίζει και την Μήλο. Γίνεται μάλιστα, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, 10 λεπτά γρηγορότερα. Αλλά το γεγονός ότι τα πλοία της εταιρείας Festos Palace και Knossos Palace πρέπει πλέον να αναπτύσσουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες για να πετύχουν την προηγούμενη επίδοση, συνεπάγεται ευθέως και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων και ούτως και εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα.

    Η εταιρεία συνδέει την αύξηση των τιμών, που θα είναι οι ίδιες ακριβώς τιμές για επιβάτες και οχήματα είτε προσεγγίζουν την Μήλο είτε συνεχίζουν το ταξίδι μέχρι την Κρήτη, με το γεγονός ότι η Μήλος είναι ακριβότερη γραμμή από αυτές της Κρήτης και η προσέγγιση στο λιμάνι της έχει επιπλέον κόστος ενώ για το ζήτημα των μεγαλύτερων εκπομπών ρύπων και της μη καταβολής δαπανών για την εξαγορά δικαιωμάτων εκπομπών, πηγές της διοίκησης της αναφέρουν πως αυτά είναι εντός του συμφωνηθέντος και ισχύοντος πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Πράγματι, η Ελλάδα αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες με νησιωτικότητα διεκδίκησαν και εξασφάλισαν εξαίρεση από κάποιες ζωτικές για την συνέχεια της επικρατείας γραμμές από το σύστημα εμπορίας ρύπων, όπως είναι αυτές των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου έως το 2029. Όχι όμως για τις μακρινότερες γραμμές όπως αυτές της Κρήτης και των συνδέσεων της Ελλάδας με την Ιταλία.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα