Τον Οκτώβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέτρεψαν την πτωτική πορεία των προηγούμενων μηνών, καταγράφοντας μικρή αύξηση 1,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023. Η Ισπανία σημείωσε την ισχυρότερη ανάπτυξη με 7,2%, ενώ η Γερμανία ανέκαμψε με αύξηση 6% μετά από τρεις μήνες πτώσης. Αντίθετα, μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γαλλία (-11,1%) και την Ιταλία (-9,1%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,7%), φτάνοντας τα 8,9 εκατομμύρια οχήματα. Ιδιαίτερα θετικά κινήθηκαν οι αγορές της Ισπανίας (+4,9%) και της Ιταλίας (+0,9%), ενώ παρατηρήθηκε πτώση στη Γαλλία και τη Γερμανία (-2,7% και -0,4%, αντίστοιχα).
Αναφορικά με την πηγή ενέργειας, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (με μπαταρία) παρέμεινε αμετάβλητο στο 14,4% τον Οκτώβριο του 2024. Οι ταξινομήσεις για το έτος μειώθηκαν κατά 4,9%, με το μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,2%, σε σχέση με το 14% του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση 7,2% τον Οκτώβριο του 2024, ενώ το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων έφτασε το 7,7%, μειωμένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%, φτάνοντας τις 124.907 μονάδες τον Οκτώβριο του 2024. Παρά την αύξηση αυτή, οι πωλήσεις από την αρχή του έτους παραμένουν μειωμένες κατά 4,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στη Γερμανία (-26,6%).
Στα υβριδικά plug-in, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 7,2%, επηρεασμένες από μεγάλες μειώσεις στη Γαλλία (-26,9%) και στην Ιταλία (-24,9%). Το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων έφτασε το 7,7%, από 8,4% πέρυσι.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση 17,5% στις ταξινομήσεις του Οκτωβρίου, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 33,3%, από 28,6% τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, ξεπερνώντας για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Όσον αφορά τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 6,8% τον Οκτώβριο του 2024, με τη Γαλλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση (-32,7%). Η Ιταλία και η Ισπανία παρουσίασαν πτώση 10,1% και 1,6%, αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία παρουσίασε αύξηση 3,7%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πλέον αντιπροσωπεύουν το 30,8% της αγοράς, από 33,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκαν κατά 7,6%, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 10,9%. Οι μειώσεις ήταν αισθητές σε σχεδόν τα δύο τρίτα των αγορών της ΕΕ.