Έπειτα από την ταυτόχρονη έκρηξη που σημειώθηκε σε χιλιάδες βομβητές μελών της Χεζμπολάχ στον Λίβανο, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στην ταϊβανέζικη Gold Apollo. Οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν μετά την πρωτοφανή επίθεση δείχνουν ότι οι κατεστραμμένες συσκευές αποτελούν δικά της προϊόντα.
Η Gold Apollo δεν βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούν μια τεχνολογία περασμένων δεκαετιών, που έχει πια ξεχαστεί σε πολλές χώρες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, οι Ισραηλινοί έκρυψαν εκρηκτικά μέσα στις συσκευές, τα οποία και κατάφεραν να πυροδοτήσουν εξ αποστάσεως την Τρίτη.
Η Gold Apollo ιδρύθηκε το 1995 και παράγει μια ευρεία γκάμα συσκευών χαμηλής τεχνολογίας, από βομβητές έως ηλεκτρονικά κουμπιά που χρησιμοποιούνται σε εστιατόρια. Συνεργάζεται με διανομείς σε όλο τον κόσμο για να πουλά τα προϊόντα της και ήταν κάποτε ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές walkie talkies και βομβητών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Βασικοί πελάτες της ήταν το FBI και οι υπηρεσίες πληροφοριών διαφόρων χωρών, η πυροσβεστική, διάφορα υπουργεία Άμυνας σε ΗΠΑ και Ευρώπη και άλλες παρόμοιες υπηρεσίες.
Οι βομβητές, ασύρματες συσκευές που επιτρέπουν την αποστολή μηνυμάτων χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ, χρησιμοποιούνταν ευρέως από την πυροσβεστική, την αστυνομία και τα νοσοκομεία τις προηγούμενες δεκαετίες. Όμως σταδιακά, η τεχνολογία αυτή ξεπεράστηκε.
Στην Ταϊβάν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών διέκοψαν τις υπηρεσίες βομβητή το 2011, αφού τα κινητά τηλέφωνα έκαναν τις συσκευές αυτές περιττές. Το ίδιο συνέβη και σε πολλές ακόμα χώρες.
Όμως, η low tech φύση των βομβητών είναι αυτό που έκανε τις συσκευές αυτές ελκυστικές για την Χεζμπολάχ. Στις αρχές του έτους, ο ηγέτης της οργάνωσης Hassan Nasrallah κάλεσε τα μέλη της και τις οικογένειές τους στα νότια του Λιβάνου να πετάξουν τα κινητά τους, υπό τον φόβο ότι οι Ισραηλινοί μπορούσαν μέσω αυτών των συσκευών να παρακολουθούν τις κινήσεις τους.
Σε κάθε περίπτωση, ο Hsu λέει ότι οι βομβητές που φαίνονται στις φωτογραφίες από τον Λίβανο κατασκευάστηκαν και πουλήθηκαν από την ευρωπαϊκή εταιρεία BAC Consulting, η οποία έχει τα δικαιώματα χρήσης του brand της Gold Apollo σε συγκεκριμένες περιοχές.
«Μπορεί να μην είμαστε μια μεγάλη επιχείρηση, αλλά είμαστε μια υπεύθυνη επιχείρηση», είπε ο Hsu, σύμφωνα με το CNN. «Αυτό είναι πολύ ντροπιαστικό».