Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιδιώκει να επεκτείνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά, όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης ο brand president Νίκος Λαβίδας. Ο κ. Λαβίδας διέψευσε φήμες σχετικά με πιθανή εξαγορά της εταιρείας και υπογράμμισε τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας για τη μητρική Ahold Delhaize.
Αυτό αποδεικνύεται από την επένδυση που ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου δημιουργήθηκε ένα εξαγωγικό hub για την προμήθεια φρούτων και λαχανικών στις θυγατρικές της μητρικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επιπλέον, σε συνεργασία με Έλληνες προμηθευτές, έχει αναπτυχθεί μια σειρά προϊόντων κάτω από κοινή ονομασία, τα οποία εξάγονται στις θυγατρικές του ομίλου.
Την ίδια ώρα η διοίκηση δρομολογεί τριετές στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της αλυσίδας. «Ο μέτοχος θέλει να δει την Ελλάδα να αναπτύσσεται και ακριβώς αυτό είναι το σχέδιο. Για να αναπτυχθείς όμως πρέπει πρώτα να μετασχηματιστείς. Ακριβώς αυτό κάνουμε. Μετασχηματίζουμε το δίκτυό μας ώστε να είναι αποδοτικότερο», υποστήριξε ο κ. Λαβίδας.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης, ο βασικός μοχλός της αλυσίδας είναι το δίκτυο franchise. Το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος πραγματοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 57 εκατομμυρίων ευρώ σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και στην αναδιοργάνωση του δικτύου, δημιουργώντας και λειτουργώντας πέντε νέα εταιρικά καταστήματα και προσθέτοντας 30 νέες μονάδες στο δίκτυο franchise. Για το τρέχον έτος, η εταιρεία προγραμματίζει την προσθήκη 48 νέων franchise καταστημάτων, ενισχύοντας έτσι τη μεσαία επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, με 2.000 εργαζόμενους στα καταστήματα franchise. Η ΑΒ διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα, με 292 καταστήματα, ενώ οι franchisees προμηθεύονται το 80% των προϊόντων τους από την αλυσίδα, επωφελούμενοι από τις ανταγωνιστικές τιμές. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το ποσοστό πωλήσεων από franchise ήταν περίπου 12% πέρυσι, αλλά τώρα έχει φτάσει κοντά στο 15%, με στόχο να φτάσει το 25% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Εστιάζοντας στην αναπτυσσόμενη αγορά των καταστημάτων ευκολίας (convenience stores) στην Αττική αλλά και σε τουριστικές περιοχές που υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ, η εταιρεία μέχρι το τέλος του έτους θα προχωρήσει στην εξαγορά μικρής αλυσίδας εκτός Αττικής με μονοψήφιο αριθμό καταστημάτων με σκοπό την μετατροπή αυτών σε franchise.
Η ταχεία παράδοση (fast delivery) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) έχουν μεγάλη σημασία για την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς αποτελούν βασικούς τομείς ανάπτυξης της εταιρείας. Στην κορυφή αυτής της στρατηγικής βρίσκεται το ΑΒ Home Shop Center, το οποίο απασχολεί πάνω από 380 άτομα και διαθέτει στόλο άνω των 60 φορτηγών, εξυπηρετώντας ολόκληρη την Αττική. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις μέσω του ψηφιακού καναλιού ανέρχονται στο 3% των συνολικών πωλήσεων και αναμένεται να αυξηθούν στο 5% μέχρι το 2025, φτάνοντας σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά του εξωτερικού.
Παράλληλα, η εταιρεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής, της κτηνοτροφίας και της αλιείας, συνεργαζόμενη με τοπικούς παραγωγούς. Στόχος της είναι η εισαγωγή 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών προϊόντων υψηλής ποιότητας ιδιωτικής ετικέτας τα επόμενα τρία χρόνια, προσφέροντας έτσι ποικιλία και προσιτές τιμές στους καταναλωτές.
Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της, επενδύοντας σε πάνω από 460.000 ώρες εκπαίδευσης και προσφέροντας επιπλέον παροχές συνολικής αξίας 18,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η εύρεση προσωπικού παραμένει μια σημαντική πρόκληση, καθώς υπάρχουν ανοιχτές θέσεις εργασίας στα καταστήματα. Για το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 585 καταστήματα στο δίκτυό της, εκ των οποίων 316 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 255 ανήκουν στο δίκτυο franchising και 14 λειτουργούν ως καταστήματα χονδρικής πώλησης.