Η εταιρεία παραχώρησης Αττική Οδός (στην οποία συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ με 65,7488%, η ΑΒΑΞ με 24,1858%, η ΕΤΕΘ με 10,0231% και η EGIS PROJECT με 0,0423%) διεκδικεί μέσω της δικαστικής οδού τα χαμένα έσοδα από διόδια για την διετία 2020 -2021, όταν η κυβέρνηση επέβαλλε περιορισμούς στην κίνηση των οχημάτων λόγω κορονοϊού.
Επίσης στρέφεται κατά του γκρουπ των ασφαλιστικών της εταιρειών, καθώς έχουν αρνηθεί να καταβάλουν την αποζημίωση στην εταιρεία από την πανδημία, αφού όπως υποστηρίζουν, στο ασφαλιστήριο υπερισχύει η ζημία στο έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κοινοπραξία διεκδικεί περί τα 200 εκατ. ευρώ το ελληνικό Δημόσιο και περί τα 75 εκατ. ευρώ από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Τόσο το 2020 όσο και το 2021 όπου η κυβέρνηση είχε επιβάλλει περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων λόγω πανδημίας, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας αποζημιώθηκαν για τα μειωμένα έσοδα που είχαν.
Έτσι κατά την πρώτη περίοδο του lockdown, το α΄ εξάμηνο του 2020 με αντίστοιχες αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθοριστεί αποζημίωση ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ στους διαχειριστές πέντε αυτοκινητοδρόμων (“ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.” “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” “ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ” “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.”).
Όσον αφορά το β΄εξάμηνο του 2020 οι συνολικές αποζημιώσεις που δόθηκαν από το κράτος στους διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων αυτών ξεπερνούσαν τα 26 εκατ. ευρώ.
Aντίστοιχα ήταν και τα ποσά που δόθηκαν για το 2021. Από την καταβολή αποζημίωση, εξαίρεση αποτέλεσε η Αττική Οδός (και ο αυτοκινητόδρομος Μορέας). Μάλιστα το Ελληνικό Δημόσιο υποστηρίζει ότι τα χρήματα θα πρέπει να καλυφθούν από τις ασφαλιστικές, καθώς τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των δύο έργων προβλέπουν τον κίνδυνο της πανδημίας.
Το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας η Αττική Οδός εμφάνισε έσοδα 192,7 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη στα 72,6 εκατ. ευρώ.
Το 2020 η Αττική Οδός εμφάνισε έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου 151,5 εκατ. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων μειώθηκαν σε 106,2 εκατ. ευρώ από 134 εκατ. ευρώ, τα κέρδη μετά από φόρους σε 48,7 εκατ. ευρώ.
Το 2021 τα έσοδα της χρήσης από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου ανήλθαν τα 176,77 εκατ. ευρώ ενώ τα μετά από φόρους σε 56,3 εκατ. ευρώ.