9.3 C
Athens
Sunday, November 24, 2024
More

    Αρχοντάκης: Επένδυση 10 εκατ. ευρώ σε νέο εργοστάσιο για καφέ espresso και ελληνικό

    Σε νέα επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, με νέο εργοστάσιο καφέ, χρηματοδοτημένη με ίδια κεφάλαια, προχωρά η Β. Αρχοντάκης ΑΒΕΕ στα Χανιά της Κρήτης. Η κατασκευή του νέου εργοστασίου σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Πρόκειται για εγκαταστάσεις 4.000 τ.μ., επάνω σε ιδιόκτητο οικόπεδο της εταιρείας, που θα διπλασιάσουν το σύνολο της επιφάνειας των εγκαταστάσεων: Από το 2019, οι τρέχουσες εγκαταστάσεις καλύπτουν επιφάνεια 4.000 τ.μ..

    Στο νέο εργοστάσιο, θα δοθεί προτεραιότητα σε υπερσύγχρονο εξοπλισμό, τόσο στο ψήσιμο καφέ, όσο και στην αποθήκευση, με 95% αυτόματη παραγωγή, χρησιμοποιώντας ρομποτικά συστήματα και μηχανήματα αυτοματισμού ενεργειών AGV. Η παραγωγή στο υπάρχον εργοστάσιο φτάνει τους 16 τόνους την ημέρα, σε δύο βάρδιες και αναμένεται, με το νέο εργοστάσιο, να αγγίξει το διπλασιασμό παραγωγικής δυναμικότητας. Στο νέο χώρο θα γίνουν τομές στον τρόπο αποθήκευσης και μεγαλύτερες επενδύσεις σε ρομποτικά κλαρκ. Σε αμφότερα τα εργοστάσια θα καβουρδίζεται τόσο καφές espresso, όσο και ελληνικός, δίχως να υπάρχει πλάνο διαχωρισμού λειτουργιών.

    Συνεργασίες στη Ho.Re.Ca. και ιδιωτική ετικέτα στο οργανωμένο λιανεμπόριο

    Η εταιρεία παράγει καφέ espresso κάτω από το brand Cup, αλλά και ελληνικό, με το όνομα καφές Αρχοντάκη. Ως μερίδιο στον τζίρο της εταιρείας, ο καφές espresso έχει καταφέρει να αποκομίσει μερίδιο λίγο επάνω από 30%, στα 23 χρόνια απ’ όταν ξεκίνησε η παραγωγή του από την Archontakis Coffee. Το brand Cup δημιουργήθηκε ως η πρώτη επώνυμη ετικέτα καφέ της Αρχοντάκης το 2015. Για τα προηγούμενα 15 χρόνια, η εταιρεία παρήγαγε καφέ espresso ιδιωτικής ετικέτας. Στον ελληνικό καφέ, η Αρχοντάκης τροφοδοτεί με ελληνικό καφέ ιδιωτικής ετικέτας στο οργανωμένο λιανεμπόριο τις αλυσίδες Lidl, Μασούτης, ΣΥΝ.ΚΑ. και Χαλκιαδάκης. «Η αυξητική τάση επιλογής καφέ espresso δεν πρόκειται να σταματήσει και διαρκώς θα αυξάνεται στη χώρα μας, διότι τα περισσότερα ροφήματα που πίνει ο Έλληνας στη διάρκεια της ημέρας είναι παγωμένα», εξήγησε ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Archontakis Coffee, Μάνθος Αρχοντάκης.

    Οι νέες συνεργασίες της εταιρείας στο ράφι του σούπερ μάρκετ

    Το συνολικό retail κομμάτι της εταιρείας, στο σύνολο των προϊόντων καφέ, βρίσκεται στο 40%. Η Αρχοντάκης πουλά branded καφέ στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Κρήτης (ΣΥΝ.ΚΑ., Χαλκιαδάκης), πρόσφατα μπήκε στα σούπερ μάρκετ της Σκλαβενίτης στην Κρήτη και μέσα στον Οκτώβριο του 2023 αναμένεται να εισέλθει και στα αντίστοιχα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος. «Κατά γενική ομολογία, οι Κρητικοί πίνουν περισσότερο καφέ κατ’ άτομο, σε σχέση με τον μέσο Αθηναίο», τόνισε.

    Σκιαγραφόντας το ελληνικό κοινό που ακόμη προτιμά τον ελληνικό καφέ, ο κ. Αρχοντάκης εκτίμησε: «Πέρα από το παραδοσιακό κοινό που περιλαμβάνει άτομα άνω των 50 ετών, υπάρχουν και οι νέοι, άνω των 25 ετών και κυρίως μεταξύ 30 και 40, που επιλέγουν τον ελληνικό καφέ για τον πρώτο καφέ της ημέρας τους, μόλις ξυπνήσουν, με κατανάλωση εντός σπιτιού. Οι παραπάνω νέοι είναι πιθανό, για δεύτερο καφέ μέσα στην ημέρα, να συνεχίσουν με espresso».

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα