Τους άξονες τους νέους νομοσχεδίου για το αναβαθμισμένο σχολείο ανέλυσε η υπουργός Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης.
Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, μεταξύ αυτών και οι 6 αλλαγές που έρχονται από τον Σεπτέμβρη, είχαν «αποκαλυφθεί» στην παρουσίαση που έγινε από την υπουργό, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Υπενθυμίζεται ότι οι 4 βασικοί άξονες του νέου νομοσχεδίου για τα σχολεία είναι οι εξής:
α) τα εργαστήρια δεξιοτήτων, που μετά την πιλοτική εφαρμογή τους σε 218 σχολεία, από τη νέα σχολική χρονιά εντάσσονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων,
β) τις ίσες ευκαιρίες για όλους, ενισχύοντας την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση με εθνικό σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρίες
γ) τις «εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές», όπως το παράλληλο μηχανογραφικό, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και
δ) την «ενδυνάμωση και ενίσχυση» της θέσης των εκπαιδευτικών σε «ένα αποκεντρωμένο σύστημα, που στοχεύει στο αυτόνομο και ελεύθερο σχολείο»
Το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης εστιάστηκε στο μέτρο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών -και στελεχών- το οποίο εισάγει το νέο νομοσχέδιο. Υποστηρίζοντας την κατεύθυνση αυτή, η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «το 90% των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη έχουν αξιολόγηση, πολλά με πάνω από 30 χρόνια εφαρμογής. Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες που δεν αξιολογεί εκπαιδευτικούς, μαζί με Τουρκία, Ιρλανδία, Μάλτα και Ισλανδία».
Σε πολλά σημεία της ομιλίας της, η υπουργός επανέλαβε ότι η αξιολόγηση θα έχει «καθαρά βελτιωτικό, και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα». Η συμμετοχή εκπαιδευτικών και στελεχών, ωστόσο, στην αξιολόγηση, είτε από την πλευρά του αξιολογούμενου είτε από εκείνη του αξιολογητή θα είναι υποχρεωτική.
Το σύστημα της αξιολόγησης, βάσει του σχεδιασμού, θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η κυρία Κεραμέως τόνισε ότι για τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται η «διαμορφωτική αξιολόγηση», η οποία «θα τους βοηθά να εξελίσσονται να γίνονται καλύτεροι», ενώ για τα στελέχη θα ισχύει ένα πλαίσιο συνολικής αξιολόγησης.
Θετική αξιολόγηση για τον εκπαιδευτικό, εξήγησε, θα αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης. Μη θετική αξιολόγηση θα σημαίνει υποχρεωτική επιμόρφωση.