Από σήμερα και μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να γίνει καταγραφή όλων των ενεργών POS της αγοράς. Στις 29 Σεπτεμβρίου, θα γίνει η πρώτη ενημέρωση των επιχειρήσεων για το ηλεκτρονικό μητρώο που θα συσταθεί αυτόματα με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι Πάροχοι. Αυτό είναι το πρώτο βήμα της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Μέχρι τις αρχές του νέου έτους προβλέπεται να υπάρξει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, κάτι που όπως υποστηρίζουν οι αρμόδιοι αναμένεται να να επιφέρει ισχυρό χτύπημα στην φοροδιαφυγή. Πριν όμως από την ολοκλήρωση του σχεδίου, να γίνουν ένα ενιαίο σύστημα οι 450.000 ταμειακές μηχανές και τα POS, αρχίζει η χαρτογράφηση των ενεργών POS στην αγορά με τη δημιουργία Μητρώου POS από τους τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών.
Με την ολοκλήρωση της δημιουργίας Μητρώου POS, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει για κάθε POS τα πλήρη στοιχεία των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών. Έτσι, ο ελεγκτικός μηχανισμός θα έχει πλήρη γνώση για τον αριθμό των POS που διαθέτουν οι επιχειρήσεις και ποια από αυτά χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα.
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
- Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
- Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.
- Υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.