Στα δίχτυα της Εφορίας πέφτουν και οι κάθε λογής influencers των κοινωνικών δικτύων, όπως Facebook ή Instagram. Στην αντίληψη των φορολογικών αρχών έχει υποπέσει το γεγονός πως αυτοί ή αυτές οι «διαμορφωτές του στιλ» κερδίζουν μεγάλα ποσά από τις διαφημίσεις αλλά αυτά μένουν αφορολόγητα.
Facebook, Instagram, Tik Tok, και YouTube αποτελούν μεγάλη πηγή για τον εντοπισμό εστιών φοροδιαφυγής αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ταυτόχρονα θα ελέγχονται και οι εντολείς καθώς κατά βάση πρόκειται για e-shop.
Όπως αναφέρουν πηγές της φορολογικής διοίκησης, το ζητούμενο είναι εάν μέσα από αυτό το μάρκετινγκ υπάρχουν χρηματοοικονομικές συναλλαγές ή άλλες παροχές σε είδος που δεν φορολογούνται. Ετσι, λοιπόν, έγινε η πρώτη κίνηση με το γνωστό μοντέλο-influencer που διαφημίζει ρούχα και αξεσουάρ στα social media και είναι μέτοχος σε ηλεκτρονικό κατάστημα.
Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε για δύο ελεγχόμενα φορολογικά έτη, διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, για την οποία η ελεγχόμενη επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις, τόσο στη φορολογία εισοδήματος, όσο και στον ΦΠΑ. Μετά από αυτό, το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δύο ελεγχόμενες χρήσεις έφτασε στα 270.000 ευρώ.