31.5 C
Athens
Monday, June 17, 2024
More

    Apivita: Η ισχυρή ανάπτυξη και η αυξημένη κερδοφορία φέρνουν νέους στόχους

    Ανάπτυξη 13,84% και αυξημένη κερδοφορία κατά 19% εμφάνισε η Apivita το 2023, επιτυγχάνοντας ικανοποιητικούς ρυθμούς στις αγορές του εξωτερικού και διατηρώντας την ισχυρή θέση της στην Ελλάδα.

    Ανά γεωγραφική περιοχή οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν ως εξής (σε €χιλ.):

    • Ελλάδα: 38.273

    • Ισπανία: 3.702

    • Κύπρος: 1.835

    • Ιταλία: 1.834

    • Τσεχία: 1.396

    • Ρουμανία: 1.259

    • Βέλγιο: 1.022

    • Γαλλία: 820

    • Πορτογαλία: 664

    • Υπόλοιπη Ευρώπη: 2.927

    • Χονγκ Κονγκ: 1.455

    • Ταϊβάν: 732

    • Κίνα: 731

    • Υπόλοιπη Ασία: 425

    • Αφρική: 133

    • Β. Αμερική: 322

    • Λ. Αμερική: 369

    Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε €57,88 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 14%. Τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 11% και τα έξοδα διοίκησης κατά 14%. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στην στρατηγική απόφαση της Apivita να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών. Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αύξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την χρήση αυτή. Επίσης, η εταιρεία στην προσπάθειά της για ανάπτυξη στο εξωτερικό αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από €4,11 εκατ. σε €4,49 εκατ.

    Τέλος, τα προ φόρων κέρδη της Apivita διαμορφώθηκαν σε €2,4 εκατ. έναντι €1,89 εκατ. το 2022, σημειώνοντας αύξηση 28%, με την τελική κερδοφορία να κλείνει στα €1,77 εκατ.

    Τα σημαντικότερα γεγονότα του 2023

    Τον περασμένο Ιούλιο ορίστηκε ο νέος της CEO, Marc Toulemonde, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία στον χώρο των καλλυντικών.

    Τον Οκτώβριο ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μαρκόπουλο η παραγωγή προϊόντων άλλων συνδεδεμένων εταιρειών του ομίλου. Σύμφωνα με τη διοίκηση, “το γεγονός αυτό ενισχύει τον ρόλο της εταιρείας μας μέσα στον όμιλο και καταδεικνύει την εμπιστοσύνη του ομίλου στην παραγωγική δραστηριότητά μας”.

    Τον Νοέμβριο ολοκληρώθηκε η αλλαγή και του εγχώριου διανομέα, όπως προαναφέραμε, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πλάνο αναδιάρθωσης των Logistics της εταιρείας που είχε ξεκινήσει από το 2022 με στόχο την βελτίωση τόσο της ταχύτητας όσο και της ποιότητας υπηρεσιών διανομής και αποθήκευσης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία άλλαξε πέρυσι το δίκτυο συνεργατών διανομέων (3PL logistics) στην εγχώρια αγορά ώστε να εκμεταλλευτεί μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από βελτίωση των υπηρεσιών, συμβατότητα με νέα λογισμικά συστήματα και χρήση νεών σύγχρονων εγκαταστάσεων για την αποθήκευση των προϊόντων της. Οι αλλαγές αυτές έφεραν προσωρινά αυξημένη συγκέντρωση αποθέματος κατά την μετάβαση μεταξύ των συνεργατών διανομέων (3PL logistics) ούτως ώστε να μην σταματήσει η ροή των πωλήσεων και να μην παρουσιαστούν προβλήματα στον ανεφοδιασμό της αλυσίδας διανομής.

    Οι επενδύσεις του 2023

    Οι επενδύσεις που έγιναν πέρυσι στο Βιομηχανικό Κτίριο στο ΒΙ.ΠΑ. Μαρκοπούλου προσέγγισαν το €1,5 εκατ. και αφορούσαν:

    • βελτιώσεις και αναβάθμιση Ηλεκτρολογικής εγκατάστασης: €95.628

    • ενίσχυση συστημάτων πυρασφάλειας: €34.568

    • ανακαίνιση του καταστήματος στο αεροδρόμιο: €24.803

    • λοιπές βελτιώσεις εγκαταστάσεων: €98.247

    • προσθήκη και αναβάθμιση μηχανών της παραγωγής: €159.966

    • εγκατάσταση 33 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνική εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ενέργειας: €229.313

    • λοιπές αναβαθμίσεις: €49.278

    • εξοπλισμός των τμημάτων παραγωγής: € 148.371

    • αγορά νέων ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablet και οθονών συνολικής αξίας: €51.840

    • αγορά εξοπλισμού εργαστηρίου 3D Printer: €33.099

    • βελτίωση του εξοπλισμού σε χώρους συνεδριάσεων και στα γραφεία: €30.712

    • αγορά εξοπλισμού και συστημάτων καθαρισμού: €28.900

    • αναβάθμιση συστημάτων ασφαλείας: €20.191

    • αγορά λοιπού εξοπλισμού συνολικής: €114.034

    • αναβάθμιση λογισμικού υπό εξέλιξη: €213.092

    • σχεδιασμός και ανάπτυξη νέων καλουπιών για την παραγωγική διαδικασία: €70.000

    • δαπάνες για την αγορά εμπορικών σημάτων: €27.944

    • ολοκλήρωση της υλοποίησης εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων και σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: €162.421

    Προοπτικές

    Με τις προοπτικές του κλάδου να είναι ευοίωνες και φέτος, η διοίκηση της Apivita εκτιμά ότι θα επιτύχει παρόμοιο ρυθμό ανάπτυξης με αυτόν του 2023.

    Ειδικότερα αναμένει να αυξήσει τα μερίδια της στην διεθνή αγορά και να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των εξαγωγών. Αυτός είναι και στρατηγικός στόχος του ομίλου στοχεύοντας την αγορά της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, καθώς και το e-commerce.

    Στα πλαίσια της προσπάθειας εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Τσεχία, Σερβία, Βραζιλία, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή και άλλες, αναπτύσσονται νέα πρωτοποριακά προϊόντα και βελτιώνεται περαιτέρω η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας.

    Η διοίκηση εκτιμά ότι θα επιτευχθεί ο στόχος απόδοσης του 2024, μέσω της ισχυροποίησης της θέσης της εταιρείας στην ελληνική αγορά και της ταχείας ανάπτυξης στις εξαγωγές. Eπίσης, ο Όμιλος έχει προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών με πιο άμεσες αναφορές στην κεντρική διοίκηση αναμένοντας να μειώσει τα διοικητικά κόστη και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

    Τέλος, επενδύοντας σε σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε συνδυασμό με τα φωτοβολταϊκά στοιχεία που τοποθετήθηκαν στις εγκαταστάσεις, στοχεύει στον έλεγχο του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής.

    Προφίλ

    H Apivita ανήκει στον ισπανικό Όμιλο PUIG ο οποίος από τον Δεκέμβριο του 2020 κατέχει το 100% των μετοχών της εταιρείας. Η PUIG είναι ένας Όμιλος που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών, με διεθνή παρουσία σε 150 χώρες.

    Η επένδυση της PUIG στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του ερευνητικού εργαστηρίου και των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο Αττικής. Σήμερα, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της που βρίσκονται στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκόπουλου Μεσογαίας, πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα