27.8 C
Athens
Sunday, May 19, 2024
More

    Απατηλό όνειρο ο στόχος για πωλήσεις 15.000 ηλεκτρικών οχημάτων

    Μετά από χρόνια αυξανόμενης ανάπτυξης, η πώληση ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται πιο δύσκολη .

    Τα γενναιόδωρα κρατικά κίνητρα εξαφανίζονται στην Ευρώπη και λιγότερα οχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτά στις ΗΠΑ.

    Ενώ μια σειρά νέων μοντέλων και δεσμευτικών επιλογών μίσθωσης έχουν προσελκύσει την προσοχή των λάτρεις της ηλεκτρικής ενέργειας, μερικά χρόνια μετά την επανάσταση των EV, η υποδομή και η τιμή εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδια για ευρεία υιοθέτηση.

    Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 14% φέτος ως απάντηση στην εκτόξευση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση τον Δεκέμβριο, την πρώτη πτώση από το 2016, σύμφωνα με την ομάδα λόμπι VDA. 

    Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρατηρητές της αγοράς έχουν περιορίσει τις προβλέψεις εν μέσω της διαρκούς πραγματικότητας ότι τα οχήματα είναι πολύ λιγότερο προσιτά από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης .

     Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας σε εκδήλωση για το θέμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων κ.Wissing επαίνεσε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και εξήρε την τεχνολογία τους ως «λαμπρή στο εξωτερικό». Όταν ρωτήθηκε τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη γερμανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων,  είπε: «Την υποδομή φόρτισης».

    Volkswagen AG Delivery Towers πριν από τα κέρδη
    Σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο χώρο στάθμευσης ενός σιδηροδρομικού σταθμού κοντά στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen AG στο Βόλφσμπουργκ.

    Ωστόσο, σε αυτό το μέτωπο, το Βερολίνο έχει καθυστερήσει. Τον Οκτώβριο του 2022, ο Wissing ανέπτυξε μια φιλόδοξη στρατηγική για να επενδύσει 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ (6,85 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια εθνική υποδομή που θα αύξανε τον αριθμό των σταθμών φόρτισης στη Γερμανία σε ένα εκατομμύριο το 2030.

    Αυτό δεν πήγε τόσο γρήγορα όσο είχε προγραμματιστεί. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν μόνο περίπου 105.000 λειτουργικοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία, σύμφωνα με την αρχή υποδομής .

    Εργοτάξιο κατασκευής Volkswagen AG SalzGiga Battery Cell Manufacturing Plant
    Το εργοτάξιο κατασκευής του εργοστασίου κυψελών μπαταριών Volkswagen AG SalzGiga, στο Salzgitter. 

    Με τον τρέχοντα ρυθμό κατασκευής, σημείωσε η VDA, η Γερμανία θα χρειαστεί να τριπλασιάσει το ρυθμό της εάν θέλει να πετύχει τον στόχο της για το 2030.

    Το αίνιγμα της φόρτισης, και ποιος το πληρώνει, παραμένει άλυτο πολλά χρόνια μετά τη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων.
    Ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εκδήλωση VDA συμφώνησαν ότι η χρέωση ήταν το κλειδί για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τα EV, κανείς δεν ήθελε να πει ποιος θα έπρεπε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια επέκταση υποδομής — ή πώς. Οι αυξανόμενες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση, σύμφωνα με σημείωμα αναλυτή της Deutsche Bank.
    Η Γερμανία αναμένει την πρώτη πτώση των πωλήσεων EV σε οκτώ χρόνια

    Οι αποστολές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται να μειωθούν κατά 14% το 2024.

    Πηγή: VDA

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα