Tέλος στην ταλαιπωρία ανά την Επικράτεια βάζει η ενεργοποίηση της online υπηρεσίας αντικατάστασης άδειας οδήγησης λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής από τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα από την Πέμπτη 27 Μαΐου είναι πλέον διαθέσιμες και για τις 13 Περιφέρειες οι υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης μέσω του gov.gr. Τα συναρμόδια Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών προχώρησαν στην περαιτέρω επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και στις υπόλοιπες οκτώ Περιφέρειες της χώρας.
Σύμφωνα με τη σχετική διαπιστωτική πράξη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, οι πολίτες στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής μέσω μιας απλής διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 3.663 σε ενημέρωση στοιχείων. Από τις 3.408 αιτήσεις έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 2.600 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία.
Οι πολίτες εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών https://drivers-vehicles.services.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και καταχωρούν ψηφιακά την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής τους και του οικείου παραβόλου.
Στη συνέχεια, οι προαναφερόμενες Υπηρεσίες αποστέλλουν και πάλι ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται φυσικός φάκελος, όλα τα στοιχεία στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ). Οι απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων του Δημοσίου για την αυθεντικοποίηση των χρηστών και την άντληση στοιχείων υλοποιήθηκαν μέσα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, οι πολίτες μπορούν να παραλάβουν το νέο έντυπο αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου ή ζητώντας να τους αποσταλεί με courier για τις Περιφέρειες, όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία υποστηρίζεται.