Ναυτιλιακοί αναλυτές προβλέπουν μακροχρόνιο ανοδικό ράλι στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.
Πρόκειται για μία αγορά στην οποία έχουν επενδύσει μαζικά την τελευταία διετία οι Έλληνες πλοιοκτήτες, τοποθετώντας παραγγελίες κυρίως για LR2 tankers σε ναυπηγεία πρωτίστως της Κίνας.
Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, τα ναύλα για μοντέρνα LR2 tankers στη spot αγορά αυξήθηκαν κατά 16% την τελευταία εβδομάδα, φτάνοντας τα 41.000 δολάρια την ημέρα. Τα tankers τύπου LR1 και MR αποκομίζουν περίπου 36.000 δολάρια ημερησίως.
Οι αναλυτές επισημαίνουν πως η αγορά της Ευρώπης καταδεικνύει ότι τα ναύλα θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία. «Τα χαμηλά αποθέματα diesel, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές του, είναι η άμεση ένδειξη για μία πιθανή σφιχτή εφοδιαστική αλυσίδα.
Ιστορικά ένα τέτοιο σενάριο οδηγεί σε αυξημένη ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου, ενισχύοντας τα ναύλα» εξηγεί η Clarksons.