14.3 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Ανοδική αξία πωλήσεων στα αναψυκτικά το φετινό καλοκαίρι, με αιχμή την cola

    Την αύξηση της αξίας πωλήσεων αναψυκτικών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2023 αναδεικνύουν τα στοιχεία της Circana. Πρόκειται για σύγκριση με Ιούλιο και Αύγουστο του 2022 σε όλες τις κατηγορίες αναψυκτικών. Ο τζίρος Ιουλίου 2023 κινήθηκε ανοδικά κατά 21,82%, στα 26,16 εκατ. ευρώ, έναντι 21,48 εκατ. ευρώ του Ιουλίου 2022. Αντίστοιχα, ο Αύγουστος 2023 έκλεισε στα 25,67 εκατ. ευρώ πωλήσεων για το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, έναντι 21,5 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο 2022, σε αύξηση 19,39%.

    Μείωση όγκου πωλήσεων από Αύγουστο σε Αύγουστο – Η επίδραση των mixers

    Τον Ιούλιο 2023 το σύνολο των κωδικών αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ εμφάνισαν αυξημένο όγκο, σε σχέση με τον Ιούλιο 2022: 19.371 τόνοι έναντι 18.579 (αύξηση κατά 4,26%). Σε συνδυασμό με τη συγκρίσιμη αύξηση συνολικής αξίας πωλήσεων κατά τον αρνητικό σε όγκους Αύγουστο σε σχέση με τον Αύγουστο 2022, επιβεβαιώνεται ότι ο Ιούλιος 2023 αποτέλεσε τον κορυφαίο μήνα του φετινού καλοκαιριού σε προσφορές, που συγκράτησαν τις πληθωριστικές αυξήσεις.

    Η αύξηση ζήτησης εξηγεί εν πολλοίς και το αυξημένο ενδιαφέρον σε επενδύσεις στην κατηγορία από παλιούς και νέους «παίκτες». Η κατηγορία των αναψυκτικών πιάνει πλέον αρκετά μεγαλύτερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, απ’ ό,τι στην εποχή προ της πανδημίας του κορωνοϊού, με αρκετούς νέους κωδικούς από πολλές ανταγωνίστριες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της νέας ώθησης που έδωσε στη σχετική κατηγορία το λανσάρισμα της υποκατηγορίας των mixers από πολλούς «παίκτες»: Η υποκατηγορία κατέγραψε αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 14,24% τον Ιούλιο 2023, από τα 1,8 εκατ. ευρώ, στα 2,05 εκατ. ευρώ και κατά 10,28% τον Αύγουστο 2023, από τα 1,76 εκατ. ευρώ, στα 1,94 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, σε όγκους κατέγραψε αύξηση κατά 4,57% τον Ιούλιο του 2023 από 1.467 σε 1.534 τόνους και μείωση κατά 4,12% τον Αύγουστο του 2023 από 1.503 σε 1.444 τόνους συνολικά.

    Έχει καταγραφεί από καιρό η διάθεση και η στρατηγική πολλών από τους λιανέμπορους να δημιουργήσει ο καθένας τους ξεχωριστό μείγμα κωδικών για το σύνολο των ραφιών που διατίθενται συνολικά για προϊόντα της κατηγορίας. Στην κατηγορία των αναψυκτικών φαίνεται πως δεν ισχύει το «φαινόμενο της μαρμελάδας», όπου οι ολοένα και περισσότεροι κωδικοί προϊόντων τελικά οδηγούν σε συνολική μείωση τελικών αγορών εκ μέρους του καταναλωτή. Τον Αύγουστο του 2023 ο συνολικός όγκος πωλήσεων αναψυκτικών στο οργανωμένο λιανεμπόριο έφτασε τους 18.894 τόνους, μειωμένος κατά 0,58% σε σχέση με τους 19.005 τόνους του Αυγούστου 2023, αλλά και κατά 2,46% σε σχέση με τους συνολικούς όγκους του φετινού Ιουλίου. Εξαιτίας της περιόδου των διακοπών, φαίνεται ότι μεγάλο μερίδιο της κατανάλωσης αναψυκτικών διακόπτεται από τη διαφοροποίηση των συνηθειών των καταναλωτών κατά την περίοδο των διακοπών τους, είτε μετακυλίεται στην αγορά Ho.Re.Ca.

    Στα αναψυκτικά τύπου cola οι μεγαλύτεροι τζίροι – Η εξαίρεση της λεμονάδας

    Ο μεγαλύτερος τζίρος στα αναψυκτικά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο 2023 γίνεται στην υποκατηγορία τύπου cola, με μερίδια αξίας ύψους 57,4% και 58,8% αντίστοιχα. Τα τύπου cola αναψυκτικά αυξήθηκαν σε αξία πωλήσεων κατά 20,14% από Ιούλιο σε Ιούλιο και κατά 19,03% από Αύγουστο σε Αύγουστο. Οι όγκοι Ιουλίου αυξήθηκαν κατά 0,47%, ενώ του Αυγούστου μειώθηκαν κατά 1,01%. Οι όγκοι πωλήσεων αναψυκτικών τύπου cola ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 8% από Ιούλιο σε Ιούλιο και αντίστοιχα, μειώθηκαν κατά 2,9% από Αύγουστο σε Αύγουστο. Σε μερίδιο όγκου, κατέλαβαν 13% τον φετινό Ιούλιο έναντι 12,17% του περσινού και αντίστοιχα, 12,96% τον φετινό Αύγουστο έναντι 13,2% του περσινού. Στη μοναδική υποκατηγορία όπου ο Αύγουστος παρουσίασε αύξηση σε όγκο πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο ήταν οι λεμονάδες, μαζί με τις γεύσεις που περιείχαν λάιμ (γεύση ή άρωμα), από 942 τόνους σε 1.016 τόνους (αύξηση 7,86%). Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται στην υπερδιπλάσια ποσοστιαία αύξηση όγκου πωλήσεων, κατά 18,42%, που κατέγραψε η Circana στις λεμονάδες ιδιωτικής ετικέτας, από 152 σε 180 τόνους πωλήσεων.

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα