22.1 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    Ανοδικές προοπτικές στο εμφιαλωμένο νερό δείχνουν οι εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ για τζίρο και όγκο πωλήσεων 2022

    Τις ανοδικές προοπτικές της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα καταδεικνύει η έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για την οικονομική και κοινωνική επίδραση του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανεβασμένες προσδοκίες για τον τουρισμό του καλοκαιριού του 2023.

    Ο κύκλος εργασιών των παραγωγών εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα εκτιμήθηκε σε 307 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ νωρίτερα είχε σημειώσει κάμψη σε 261 εκατ. ευρώ το 2020 από 298 εκατ. ευρώ το 2019, εξαιτίας των lockdowns για την πανδημία του κορωνοϊού που είχαν μειώσει τον τουρισμό στη χώρα. Λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία από τα επτά μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Φυσικών Μεταλλικών Νερών (ΣΕΦΥΜΕΝ) και στοιχεία από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) και την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) για τις υπόλοιπες 19 ελληνικές επιχειρήσεις εμφιάλωσης νερού, η έρευνα του ΙΟΒΕ υπολόγισε σε 337 εκατ. ευρώ τον κύκλο εργασιών του συνόλου της αγοράς για το 2022, με εκτίμηση ανόδου 9,7% σε σχέση με το 2021, έναντι ανόδου 17,7% το 2021 σε σχέση με το 2020.

    «Παρένθεση» στις αυξήσεις μεγεθών η πανδημία του κορονοϊού

    Αντίστοιχα, ο συνολικός όγκος πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού εκτιμήθηκε σε 2,155 δισ. λίτρα για το 2021, με ισχυρή άνοδο της τάξης του 18,7% σε σχέση με το έτος του ξεσπάσματος της πανδημίας του κορονοϊού, όπου πωλήθηκαν συνολικά 1,816 δισ. λίτρα. Το 2019 είχαν πωληθεί 2,06 δισ. λίτρα και η εκτίμηση του ΙΟΒΕ για το 2022 είναι 2,247 δισ. λίτρα, δηλαδή αυξητικά κατά 4,2% συγκριτικά με το 2021 και 9,08% σε σχέση με το 2019, το τελευταίο έτος προ κορονοϊού. «Οι διαφοροποιήσεις τζίρου και όγκου πωλήσεων μεταξύ των ετών της πανδημίας και προηγούμενων και επόμενων ετών κατά έναν τρόπο δείχνουν την επίδραση του τουρισμού την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού», δήλωσε ο Γιώργος Μανιάτης, επικεφαλής του Τμήματος Κλαδικών Μελετών του ΙΟΒΕ. Η πλειονότητα του όγκου πωλήσεων αφορά στο φυσικό μεταλλικό εμφιαλωμένο νερό, κατά 72,4%. Ακολουθεί το επιτραπέζιο νερό, με 25,6% και τέλος, το ανθρακούχο νερό, με 2%.Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού εκτιμάται ότι πραγματοποιείται σε φιάλες μισού λίτρου (κατά 40,6%) και 1,5 λίτρου (45,1%). Η συνολική αξία πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού έφτασε τα 1,2 δισ. ευρώ το 2021 και εκτιμάται σε 1,32 δισ. ευρώ το 2022. Το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τα σημεία Ho.Re.Ca.: 849 εκατ. ευρώ το 2021 και 932 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση του 2022. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ κάλυπταν 162 εκατ. ευρώ το 2021, με εκτίμηση για 176 εκατ. ευρώ το 2022, τα περίπτερα 121 εκατ. ευρώ το 2021 και αντίστοιχα, 131 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση του 2022 και η μικρή λιανική 75 εκατ. ευρώ το 2021 και 81 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση για το 2022.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα