Στην παγκόσμια αγορά επικρατεί ένα έντονο κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας, καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην καθημερινότητά τους, οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική τους συμπεριφορά και το 2024. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του FMCG Gurus, οι εταιρείες τροφίμων οφείλουν να «θωρακιστούν» καταλλήλως, λαμβάνοντας υπόψη τις ανερχόμενες τάσεις για την αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών το 2024.
Μειώνεται η αφοσίωση απέναντι στα επώνυμα προϊόντα
Συγκεκριμένα, η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 53% των καταναλωτών παγκοσμίως προσπαθεί ενεργά να μειώσει τις δαπάνες του όσον αφορά στα τρόφιμα και ποτά. Οι καταναλωτές, εξαιτίας του αντίκτυπου του πληθωρισμού στα τρόφιμα, προσπαθούν ενεργά να μειώσουν τα έξοδά τους στην εν λόγω κατηγορία, ενώ παράλληλα, η «αφοσίωση» τους απέναντι σε επώνυμα προϊόντα μειώνεται ολοένα και περισσότερο. Επιπρόσθετα, η έρευνα σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι οι καταναλωτές θα επιδιώξουν να ελαχιστοποιήσουν τους «συμβιβασμούς» που έκαναν έως τώρα απέναντι σε προϊόντα επιχειρήσεων που δεν δίνουν την απαραίτητη βαρύτητα στη μείωση σπατάλης τροφίμων και τις προσφορές. Ειδικότερα, οι επωνυμίες θα πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες εισάγοντας καινοτομίες στις συσκευασίες τους με στόχο να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των προϊόντων τους. Ένα από τα ευρήματα της έρευνας του FMCG Gurus, δείχνει ότι 8 στους 10 καταναλωτές παγκοσμίως θα εμπιστεύονταν περισσότερο μια εταιρεία που χρησιμοποιεί μεθόδους αναγεννητικής γεωργίας. Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στις αλυσίδες παραγωγής τροφίμων και αναγνωρίζουν ότι η ίδια η γεωργία συμβάλλει σε αυτό το ζήτημα. Αναμένουν από όλους τους παραγωγούς, ανεξαρτήτως μεγέθους, να υιοθετήσουν πρακτικές φιλικές για το περιβάλλον. Αυτή η τάση επεκτείνεται όχι μόνο σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, αλλά και σε μικρής κλίμακας και τοπικούς παραγωγούς. Το FMCG Gurus υπογραμμίζει βέβαια ότι οι καταναλωτικές συνήθειες δεν οδηγούνται αποκλειστικά από τον αλτρουισμό. Επομένως, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών θα πρέπει να προωθούν την αξία των περιβαλλοντικών προϊόντων επισημαίνοντας τα πρόσθετα οφέλη για τον καταναλωτή.
Εντονότερη παρακολούθηση των συστατικών που περιέχονται σε τρόφιμα και ποτά
Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι το 57% των καταναλωτών αναφέρει ότι προσπάθησε να βελτιώσει σημαντικά την ψυχική του ευεξία τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα. Τα τελευταία χρόνια, οι αυξανόμενες τιμές και ο γρήγορος ρυθμός της καθημερινότητας μετά την πανδημία, είχαν σημαντικό αντίκτυπο στη συναισθηματική ευημερία των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών αναζητά ενεργά τρόπους για να βελτιώσει τη διάθεσή του και να ενισχύσει την ψυχική του ευεξία. Οι καταναλωτές επαναξιολογούν τις διατροφικές τους συνήθειες, δίνοντας προτεραιότητα σε πιο υγιεινά πρότυπα διατροφής. Πράγματι, το 59% των καταναλωτών σε παγκόσμια κλίμακα δηλώνει ότι έχει γίνει πιο προσεκτικό στην παρακολούθηση των συστατικών που περιέχονται σε τρόφιμα και ποτά τον τελευταίο χρόνο.
Πηγή: Foodreporter