Οι ελαστικοί καταναλωτές όχι μόνο βοήθησαν την αμερικανική οικονομία να ανακάμψει δυναμικά, αλλά διαμόρφωσαν επίσης τους νικητές και τους ηττημένους της εκτεταμένης αμερικανικής βιομηχανίας logistics. Νέα εσωτερικά στοιχεία από την Amazon ($AMZN) φέρεται να δείχνουν ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου πρόκειται να κατακτήσει για πρώτη φορά το στέμμα της ετήσιας παράδοσης, αποστέλλοντας συνολικά 4,8 δις πακέτα στις ΗΠΑ πριν από τη Black Friday και τη Cyber Monday, και προβλέποντας ότι θα παραδώσει περίπου 5,9 δις μέχρι το τέλος του 2023.
Ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της, η UPS ($UPS) διακίνησε μόνο περίπου 3,4 δις δέματα στο εσωτερικό της χώρας τους πρώτους εννέα μήνες του έτους και δήλωσε ότι ο όγκος της το 2023 είναι απίθανο να ξεπεράσει τα 5,3 δις του περασμένου έτους. Ο εγχώριος όγκος δεμάτων της FedEx ($FDX) υπολείπεται ακόμη περισσότερο, ενώ και οι δύο εταιρείες συμπεριλαμβάνουν ακόμη και τα πακέτα που παραδίδουν στην Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ για τελική παράδοση.
Αναδρομή στο παρελθόν
Δεν πάει πολύς καιρός που οι ηγέτες της εφοδιαστικής πίστευαν ότι η ιδέα ενός σοβαρού ανταγωνιστή της Amazon ($AMZN) ήταν όνειρο θερινής νυκτός. Το 2016, ο διευθύνων σύμβουλος της FedEx ($FDX) Φρεντ Σμιθ αποκάλεσε ακόμη και “φανταστική” μια τέτοια ιδέα, λέγοντας ότι οι ανησυχίες σχετικά με την αναστάτωση του κλάδου ήταν υπερβολικές. “Κατά πάσα πιθανότητα, οι κύριοι παραλήπτες αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου για το προβλέψιμο μέλλον θα είναι η UPS, η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ και η FedEx”, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές.
Τρία χρόνια αργότερα, το 2019, η FedEx ($FDX) και η Amazon ($AMZN) πήραν διαζύγιο, καθώς η τελευταία συνέχισε να κλιμακώνει την επιχείρησή της και να επενδύει στη δική της υπηρεσία παράδοσης. Η Amazon ($AMZN) εξακολουθεί να συνεργάζεται με την UPS ($UPS), αλλά αποτελεί μόνο μια μειοψηφία των δραστηριοτήτων της, ή περίπου το 11% των εσόδων της. Βοηθώντας την Amazon ($AMZN) να πάρει την πρωτοκαθεδρία ήταν μια σειρά από καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων των ευέλικτων οδηγών, των κέντρων παράδοσης αυθημερόν, των ρομπότ αποθήκης και πιο πρόσφατα της τεχνητής νοημοσύνης. Η Walmart ($WMT) και η Target ($TGT) επιταχύνουν επίσης τις παραδόσεις εκπληρώνοντας τις παραγγελίες πιο κοντά στους πελάτες, αλλά με τη μορφή της χωρίς καταστήματα, η Amazon ($AMZN) ήταν ευέλικτη και εξακολουθεί να παραμένει ο ξεκάθαρος ηγέτης του κλάδου.
Προοπτικές
Ενώ η Amazon ($AMZN) έχει δείξει τη δύναμή της στην παράδοση σε κατοικίες, η βασική της δύναμη βρίσκεται στις λειτουργίες μιας διαδρομής και στο υπάρχον δίκτυό της. Αυτό μπορεί ήδη να αλλάζει καθώς επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της και αξιοποιεί άλλους παρόχους για να παρέχει το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών ή πράγματα όπως η παραλαβή επιστροφών.