Με ανάπτυξη 15,27% και τζίρο €63,82 εκατ. έκλεισε το 2023 για την Αθ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ (Alfa Pastry), η οποία παράλληλα κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά και την κερδοφορία της. Είναι χαρακτηριστικό ότι το EBITDA ενισχύθηκε κατά 31%, στα €9,78 εκατ., τα προ φόρων κέρδη κατά 29,8%, στα €7,56 εκατ. και η καθαρή κερδοφορία σε ποσοστό 31,2%, πάνω από τα €6 εκατ.
Το 2023 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξης των €8,6 εκατ. με το κυριότερο μέρος να διατίθεται σε κτιριακές προσθήκες (€6,5 εκατ.) και μηχανολογικό εξοπλισμό (€1 εκατ.) Ταυτόχρονα ιδιαίτερης σημασίας θεωρεί η διοίκηση τη συμμετοχή της εταιρείας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρείας Panini Αρτοποιήματα με 36,49% «διευρύνοντας με αυτό τον τρόπο το επιχειρηματικό μας αποτύπωμα» όπως αναφέρει.
Σε ό,τι αφορά τον δανεισμό, στις 12 Δεκεμβρίου 2023, η εταιρεία εξέδωσε κοινό ομολογιακό δάνειο €2 εκατ. με σκοπό την μερική κάλυψη για τη χρηματοδότηση των δαπανών επενδυτικού σχεδίου «Επέκταση μονάδας παραγωγής ζυμών αρτοποιίας και παρόμοιων ειδών, με την αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού και μεταφορικών». Το δάνειο θα εξοφληθεί, σε 14 ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις ύψους €142.856 εκάστης. Το δάνειο είναι έντοκο με κυμαινόμενο ετήσιο επιτόκιο 1,25% πλέον Euribor 3μήνου. Η αποπληρωμή του δανείου θα ολοκληρωθεί την 20η Δεκεμβρίου 2027.
Παράλληλα την 1η Ιανουαρίου 2024 εξέδωσε κοινό ομολογιακό δάνειο €6 εκατ. με ομολογιούχο και διαχειριστή πληρωμών είναι την τράπεζα EFG και με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σκοπός του δανείου είναι η κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης λόγω των αυξημένων αναγκών ρευστότητας. Το δάνειο θα εξοφληθεί, σε 20 ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις ύψους € 300.000 εκάστης. Το δάνειο είναι έντοκο με κυμαινόμενο ετήσιο επιτόκιο 1,75% πλέον Euribor 3μήνου. Η αποπληρωμή του δανείου θα ολοκληρωθεί την 31η Δεκεμβρίου 2027.
Η εταιρεία έχει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις διεθνείς αγορές. Πέρυσι η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες αγορές όπως το Ισραήλ, η Λιθουανία, η Σλοβακία και το Μπαχρέιν, θέτοντας ως φετινό στόχο την ενίσχυση των υπαρχόντων συνεργασιών της στο δίκτυο των 38 χωρών στις οποίες εξάγει τα παραδοσιακά προϊόντα ζύμης της (branded & PL). Η Alfa έχει δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ευρώπης, των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Στην τελευταία PLMA που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία παρουσίασε ποικιλία από γλυκά και αλμυρά κατεψυγμένα προϊόντα της, με το ποσοστό επί του τζίρου της, που αντιπροσωπεύει το PL, να φτάνει το 40%.
Portfolio
Αναφορικά με το portfolio της εταιρείας, στο Mini Rollitos, το οποίο λανσαρίστηκε το 2022, δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση το 2023, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά «μέσω ενίσχυσης του κωδικολογίου και εντατικών επικοινωνιακών και προωθητικών δράσεων».
Παράλληλα επαναλανσαρίστηκε πέρυσι η alfa Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης, με την προσθήκη ενός νέου κωδικού alfa Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης με Κρέμα και Σοκολάτα, την ανανέωση των συσκευασιών και τη νέα διαφημιστική καμπάνια «alfa Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης – Η καλύτερη μας!».
Τέλος, στην αγορά οικογενειακών πιτών, ανανεώθηκε η σειρά Κασσιάτα Ζαγορίου τόσο σε επίπεδο συσκευασίας όσο και σε επίπεδο χαρτοφυλακίου καθώς προστέθηκαν δύο νέοι κωδικοί: η Κασσιάτα Ζαγορίου με Κολοκύθι, Μυζήθρα, Φέτα ΠΟΠ & Κρεμμύδι και η Κασσιάτα Ζαγορίου με Κιμά, Κρεμμύδι & Πράσο
HoReCa και μόνιμη μείωση τιμών
Εκτός από το λιανεμπόριο, η εταιρεία επένδυσε και στο κανάλι HoReCa, δίνοντας έμφαση στο «να μετατρέψουμε το ρόλο της εταιρείας ως προμηθευτή σε ρόλο στρατηγικού συνεργάτη για τους πελάτες μας στην εστίαση, γεγονός που προμηνύει ένα ελπιδοφόρο 2024», όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
Επίσης, στο μήνυμα του προέδρου & CEO της εταιρείας, Διονύση Κουκουτάρη, υπογραμμίζεται ότι «έχοντας αφουγκραστεί τη σημερινή ανάγκη του καταναλωτή, για μάρκες συνοδοιπόρους, με ενσυναίσθηση, που να κατανοούν την καθημερινότητα του, πήραμε την πρωτοβουλία όχι μόνο να μπούμε στο πρόγραμμα μείωσης τιμών της κυβέρνησης αλλά και να καθιερώσουμε μόνιμη μείωση τιμών κατά 15%, πέρα φυσικά από οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια που σχεδιάσουμε μέσα σε αυτό το διάστημα».