16.8 C
Athens
Friday, November 15, 2024
More

    Ακριβή η διέλευση των 2,5 ευρώ στην Αττική Οδό αν γίνει Πανεπιστημίου η Σταδίου- Κέρδη με ουρά περιμένει τον νέο πάροχο

    Κατά 10.71% μείωσε το τίμημα παραχώρησης της Αττικής Οδούς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής όταν ανακοίνωσε οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,5 ευρώ ανά διέλευση ενώ με βάση την τρέχουσα  σύμβαση που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80  ευρώ ανά διέλευση.

    Το μοντέλο περί αναλογικών διοδίων ή διόδια ανά χιλιόμετρο εγκαταλείφθηκε, από τον αρμόδιο υπουργό, παρότι η διοίκηση  του ΤΑΙΠΕΔ που διενεργεί το διαγωνισμό είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο  η σύμβαση  να γίνει με αναλογικό κόμιστρο με βάση τη χρήση του δικτύου.

    Μειώθηκε  η αξία της Αττική Οδούς.

    Οι ενδιαφερόμενες  κοινοπραξίες  πιθανόν να πήραν βαθιά ανάσα με τη δήλωση  του υπουργού Κώστα Καραμανλή διότι μειώνει το αρχικό κόστος της επένδυσης  και το κυριότερο  ο υπουργός δεν προσδιόρισε την αξία  διέλευσης με βάση το χρόνο εισόδου και εξόδου ενός αυτοκινήτου  στην  Αττικής Οδό .

    Αξίζει να σημειωθεί  ότι μέχρι σήμερα ο διαχειριστής πάντα αξιολογούσε την τιμή του διοδίου διότι ο σκοπός του ήταν να διατηρήσει τη φήμη της Αττικού Οδού ως έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

    Στελέχη  της αγοράς λένε ότι τα 2,5 ευρώ μπορεί να  είναι πανάκριβα αν η αττική οδός  μεταμορφωθεί σε Σταδίου ή Πανεπιστημίου με πυκνή  κυκλοφορία.

    Οι κυκλοφοριακές αντοχές της αττικής οδού φθάνουν σε 300.000 οχήματα. Τα τελευταία  χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης είχε πέσει σε 200.000 οχήματα.

    Η μέση ημερήσια κυκλοφορίας είχε σκαμπανεβάσματα τα τελευταία 17 χρόνια. Η καλύτερη χρονιά ήταν το 2009 με την ημερήσια κυκλοφορία να φτάνει τα 307.000 οχήματα .

    Τα καλά νέα για τους υποψηφίους συμπληρώνονται με το χαμηλό συντελεστή φορολόγησης μερισμάτων που φτάνει στο 5% .

    Η νέα 25 σύμβαση  θα αφήνει τεράστια κέρδη στο νέο πάροχο  όταν τα κόστη  λειτουργίας  είναι ελάχιστα. Υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση θα  διανέμονται στους μετόχους περισσότερα από 80 εκατ.  ευρώ με συντελεστή φορολόγησης 5% ενώ μέχρι πρότινος ήταν στο 15%, πτώση 66%.

    Στα  25 χρόνια με βάση τα μερίσματα η αξία της σύβασης ανέρχεται στα 2 δισ ευρώ. Όμως   με συντελεστή φορολόγησης  5% η αξία  της παραχώρησης διευρύνεται παρότι  η  αξία  διέλευσης μειώνεται κατά 10,71%.

    Οι  Οκτώ  ενδιαφερόμενες  κοινοπραξίες.

    Η νέα σύμβαση, η οποία θα ισχύσει από το 2024, διεκδικείται από τα εξής οκτώ σχήματα:

    1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
    2. INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
    3. Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
    4. Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
    5. Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A. 
    6. Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
    7. Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
    8. Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

     

    Μίλτος Βλάχος

    Pointmedia.gr

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα