Θέμα ημερών είναι η ενεργοποίηση μιας νέας πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία θα αφορά στις διαδικασίες διακοπής εργασιών για επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Με στόχο τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την ταυτόχρονη αποδέσμευση ελεγκτών από ένα αντικείμενο που απαιτεί χρόνο, η ΑΑΔΕ εγκαθιδρύει ένα νέο ψηφιακό σύστημα για όσους θέλουν να προχωρήσουν σε παύση εργασιών περιορίζοντας παράλληλα και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό:
- Οι επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να κλείσουν την επιχείρηση τους ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στην νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίες μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.
- Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται άμεσα χωρίς ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.
- Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική. Σε όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις το σύστημα θα διενεργεί αυτόματους ελέγχους για να εντοπίσει:
–Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.
–Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις
–Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία
–Εάν έχει κλείσει η ταμειακή μηχανή (εάν υπάρχει)
Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις το σύστημα θα ολοκληρώνει τη διαδικασία και θα αποστέλλεται μήνυμα για την οριστική παύση εργασιών.