14.2 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    3αλφα: Στοχεύει σε νέες συνεργασίες για private label και αύξηση εξαγωγών

    Το μοτίβο του αυξημένου τζίρου με μειωμένη κερδοφορία, στο οποίο κινήθηκε το μεγαλύτερο κομμάτι της βιομηχανίας τροφίμων το 2022, ακολούθησε και η 3αλφα, επηρεασμένη μεταξύ άλλων από τη σημαντική αύξηση του κόστους πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας.

    Ειδικότερα, το 2022 το ύψος των καθαρών πωλήσεων της εταιρείας ανήλθε σε 28,23 εκατ. ευρώ, έναντι 27,35 εκατ. της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένο κατά 3,2 %. Σημειωτέον ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αυτών κατευθύνθηκε στην ελληνική αγορά (27,04 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 25,81 εκατομμυρίων ευρώ το 2021), ενώ μειωμένες ήταν οι πωλήσεις σε χώρες της Ευρώπης (933.564 ευρώ, έναντι 1,36 εκατομμύρια το 2021). Οι πωλήσεις σε τρίτες χώρες αυξήθηκαν από τα 178.673 ευρώ στα 252.341 ευρώ.

    Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 5,07 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 18%, έναντι ποσού 6,50 εκατ. και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 23,8% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 501.000 ευρώ και ποσοστιαία επί των καθαρών πωλήσεων 1,8%, έναντι 1,50 εκατ. και ποσοστιαία 5,5% επί των καθαρών πωλήσεων το 2021, ενώ το αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημίες ύψους 321.000 ευρώ, έναντι κερδών 623.000 ευρώ το 2021. Κι αυτό παρότι η 3αλφα πέρυσι μείωσε τόσο τα γενικά και διοικητικά της έξοδα, όσο και τα έξοδα διανομής και διάθεσης, με στοχευμένες παρεμβάσεις που σωρευτικά ανήλθαν σε 2% σαν ποσοστό επί των πωλήσεων.

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία προχώρησε το 2022 σε αυξήσεις τιμών που όμως δεν αντιστάθμισαν στο σύνολό τους τις αυξήσεις του κόστους που δέχθηκε – είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις τιμών βασικών αγροτικών πρώτων υλών τόσο στα όσπρια όσο και στα ρύζια κατά περίπτωση κυμαίνονταν μεταξύ 20% και 60% έναντι του 2021.

    Έχοντας πλέον απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους, είτε με επενδύσεις τεχνολογικού εκσυγχρονισμού είτε με παρεμβάσεις μείωσης κόστους, είτε με περιορισμό της λειτουργικής της κερδοφορίας, η 3αλφα προχώρησε στα μέσα Μαρτίου σε αυξήσεις τιμών που εν μέρει θα «απαλύνουν» τις επιπτώσεις από τις αρνητικές εξωτερικές συνθήκες.

    Αυξημένη στόχευση στην ιδιωτική ετικέτα

    Για το 2023, μεταξύ των βασικών στοχεύσεων της 3αλφα είναι η ανάπτυξη των συνεργασιών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία παράγει προς συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, με φόντο την αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών για private label προϊόντα, ως «αντίδοτο» στην ακρίβεια, έστω κι αν η διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας παραμένει χαμηλή σε σχέση με άλλες αγορές της Ευρώπης. Η εταιρεία επιδιώκει, επιπρόσθετα, αύξηση της εξαγωγικής της δραστηριότητας, που σήμερα αντιπροσωπεύει ένα μικρό μόνο μέρος του τζίρου της, καθώς και η συνέχιση της διεύρυνσης των καναλιών διανομής Horeca και Β2Β προς αξιοποίηση της συνεχιζόμενης αυξημένης τουριστικής προσέλευσης στην χώρα μας

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα