31.5 C
Athens
Monday, June 17, 2024
More

    27 Μαΐου 1937: Τα λαμπερά εγκαίνια της γέφυρας του San Francisco – Γιατί ονομάστηκε η γέφυρα κατά της κρίσης

    Η Golden Gate Bridge είναι από τις πιο γνωστές γέφυρες του κόσμου, πάνω απ’ το κανάλι μεταξύ του κόλπου του San Francisco και του Ειρηνικού Ωκεανού. Είναι η πιο πολυφωτογραφημένη γέφυρα του κόσμου και εγκαινιάστηκε σαν σήμερα, στις 27 Μαΐου του 1937.

    Walk This Way: Crossing The Golden Gate Bridge : NPR

    Με βάρος 887.000 τόνων και έκταση 1,7 μιλίων, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τον κόλπο χωρίς αυτό το σύμβολο. Ακόμα πιο δύσκολο όμως είναι να διανοηθεί κανείς την αναστάτωση που προκλήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο στα εγκαίνια! Πραγματικό χάος!

    Υπολογίζεται ότι πάνω από 200.000 άνθρωποι περπάτησαν πάνω στη γέφυρα την συγκεκριμένη ημέρα αφού πρώτα πλήρωσαν διόδια των 25 λεπτών, μέσα σε συνθήκες  ισχυρών ανέμων, ομίχλης, τον θόρυβο από 500 αεροπλάνα που πετούσαν στον ουρανό και 10 ολόκληρα μίλια πολεμικών πλοίων που περνούσαν από κάτω.

    Historic Vids on X: "The Golden Gate bridge opens to the public for the first time, May 27, 1937. https://t.co/SNHosHIbh4" / X

     

    Συγκεκριμένα, στους εορτασμούς συμμετείχαν εννέα θωρηκτά, τρία αεροπλανοφόρα, 19 καταδρομικά και έξι αντιτορπιλικά. Στα πολεμικά πλοία επέβαιναν 40.000 αξιωματικοί και άνδρες!

    Row upon row of people gather on bleacher seats to watch marching bands. Further in the distance is the Golden Gate Bridge, most of which has been rendered invisible because of weather conditions.

    Οι πρώτοι που πάτησαν στη γέφυρα και τα … ευτράπελα!

    Μερικοί από τους πρώτους που πέρασαν τη γέφυρα ήταν οι εξής:

    • Ένας 35χρονος άνδρας ονόματι Μίλτον Πιλχάσκι, ο οποίος πέρασε δύο ώρες κυλώντας ένα κουτί με χάπια κατά μήκος της γέφυρας στο Μάριν – με τη μύτη του.
    • Ο Glorention Calegari, που πέρασε με ξυλοπόδαρα…
    • Οι αδελφές Minnie και Carmen Perez, οι οποίες ήταν οι πρώτες που διέσχισαν τη γέφυρα με πατίνια (αλλά σίγουρα όχι οι τελευταίες).The Golden Gate Bridge's Opening Day and its 50th Anniversary | American Experience | Official Site | PBS
    • Μια σιαμαία γάτα με λουρί
    • Η Mildred Farquhar, 19 ετών, και η Kathleen Evulich, 20 ετών, οι οποίες κοιμήθηκαν κάτω από τη γέφυρα το προηγούμενο βράδυ, ώστε να είναι από τους πρώτους ανθρώπους που θα περάσουν τη γέφυρα όταν αυτή ανοίξει στις 6 π.μ.
    • Τέσσερα αγόρια λυκείου που έκαναν το πρώτο ταξίδι μετ’ επιστροφής και πέρασαν όλο το ταξίδι επικοινωνώντας με έναν φίλο τους στο Όκλαντ μέσω ασυρμάτου
    • Ο αρχιμηχανικός της γέφυρας Joseph Strauss, ο οποίος διάβασε ένα ειδικό ποίημα που είχε γράψει, με τίτλο “The Mighty Task is Done”, για να σηματοδοτήσει την περίσταση.

    Η ιστορία της κατασκευής

    Η Γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ (Golden Gate Bridge) είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια κατασκευής κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο και όταν ολοκληρώθηκε το 1937, ήταν ένα από τα πιο διεθνώς αναγνωρισμένα σύμβολα του Σαν Φρανσίσκο, της Καλιφόρνιας και των Ηνωμένων Πολιτειών. Αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα, κυρίως στα ανοίγματά της, στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά τη Γέφυρα Βερρατσάνο Νάροους στη Νέα Υόρκη.

    Έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα σύγχρονα θαύματα του κόσμου από την Αμερικανική Εταιρεία Πολιτικών Μηχανικών και είναι ένα από τα πιο διεθνώς αναγνωρισμένα σύμβολα του Σαν Φρανσίσκο και της Καλιφόρνιας. Αρχικά σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Τζόζεφ Στράους το 1917. Ο ταξιδιωτικός οδηγός του Frommer περιγράφει την Γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ ως «πιθανώς η πιο όμορφη και σίγουρα η πιο φωτογραφημένη, γέφυρα στον κόσμο». Κατά το άνοιγμα της το 1937, ήταν και η μεγαλύτερη και η ψηλότερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο, με κύριο άνοιγμα 1.280 μ. και συνολικό ύψος 227 μ.

    Προτού χτιστεί η γέφυρα, η μόνη πρακτική σύντομη διαδρομή μεταξύ του Σαν Φρανσίσκο και του σημερινής κομητείας Μαρίν ήταν με βάρκες διά θαλάσσης. Ένα δρομολόγιο πλοίων ξεκίνησε ήδη από το 1820, με τακτικά δρομολόγια που ξεκινούσαν τη δεκαετία του 1840 με σκοπό τη μεταφορά νερού στο Σαν Φρανσίσκο.

    Πολλοί ήθελαν να χτίσουν μια γέφυρα για να συνδέσουν το Σαν Φρανσίσκο με την κομητεία Μαρίν. Το Σαν Φρανσίσκο ήταν η μεγαλύτερη αμερικανική πόλη που εξακολουθούσε να εξυπηρετείται κυρίως από φεριμπότ. Επειδή δεν είχε μόνιμη σύνδεση με κοινότητες γύρω από τον κόλπο, ο ρυθμός ανάπτυξης της πόλης ήταν κάτω από τον εθνικό μέσο όρο. Πολλοί ειδικοί ανέφεραν ότι δεν μπορούσε να χτιστεί μια γέφυρα στο στενό των 2.000 μέτρων, το οποίο είχε ισχυρές παλίρροιες και ρεύματα, με νερό 113 μέτρα βάθος στο κέντρο του καναλιού, και συχνοί ισχυρούς ανέμους. Οι ειδικοί ανέφεραν επίσης ότι οι ισχυροί άνεμοι και οι ομίχλες θα εμπόδιζαν την κατασκευή και τη λειτουργία μιας γέφυρας.

    Η κατασκευή ξεκίνησε στις 5 Ιανουαρίου 1933. Το έργο κόστισε πάνω από 35 εκατομμύρια δολάρια (σαν να λέμε 550 εκατομμύρια σημερινά δολάρια) .

    Golden_Gate_Bridge

    H γέφυρα κατά της κρίσης

    Το 2012, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης, το τηλεοπτικό δίκτυο msnbc σε διαφημιστική καμπάνια υπέρ της ανάπτυξης προτείνει την επιστροφή της κοινωνίας «στο πνεύμα της Αμερικής των περασμένων δεκαετιών, η οποία είχε μεγάλα όνειρα και ακόμη μεγαλύτερα σχέδια για το συλλογικό καλό». Την ίδια στιγμή, κορυφαίοι οικονομολόγοι υποδεικνύουν ως τον καταλληλότερο τρόπο για τη μείωση της ανεργίας την επανέναρξη των δημοσίων επενδύσεων σε μεγάλα έργα και οι (μισοί τουλάχιστον) Αμερικανοί τάσσονται υπέρ ενός μοντέλου ανάπτυξης που αποκαλούν μοντέλο «Golden Gate».

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα