Στις 25 Μαΐου 1889 γεννιέται ο εφευρέτης του ελικοπτέρου Ιγκόρ Σικόρσκι, στο Κίεβο της τότε Σοβιετικής Ένωσης (σημερινή Ουκρανία) ως το νεότερο από τα 5 παιδιά του καθηγητή ψυχολογίας και αριστοκρατικής καταγωγής Ιβάν Σικόρσκι και της γιατρού συζύγου του. Ένα από τα πρώτα πράγματα που χαράχτηκαν στη μνήμη του πιτσιρικά ήταν οι διηγήσεις της μητέρας του για τις απόπειρες του Λεονάρντο ντα Βίντσι να σχεδιάσει μια πρώιμη πτητική μηχανή!
![](https://www.forumdaily.com/wp-content/uploads/2019/02/Sikorskiy_II-1.jpg)
Το όνειρο των πτήσεων συνόδευε λοιπόν τον Ιγκόρ σε όλη του την παιδική ηλικία και τα κατάφερε. Έγινε κατασκευαστής αεροπλάνων, από τους πρώτους αεροναυπηγούς. Τριάντα χρόνια μετά το κατόρθωμα των αδελφών Ράιτ. και έπειτα από πολλές αποτυχίες και ακόμα περισσότερους πειραματισμούς, ο Σικόρσκι κατόρθωσε να πετάξει με το πρώτο πλήρως λειτουργικό ελικόπτερο που έβλεπε ποτέ ο κόσμος, το περίφημο σήμερα VS-300. Τα ελάχιστα εκατοστά που εγκατέλειψε το έδαφος ήταν ικανά να του χαρίσουν τον τίτλο του εφευρέτη του ελικοπτέρου!
Σπούδασε στη Ναυτική Σχολή της Πετρούπολης και στο Πολυτεχνικό Ινστιτούτο του Κιέβου. Από το 1908 ως το 1911 κατασκεύασε δύο ελικόπτερα (που δεν πέταξαν). Το 1910 πέταξε το πρώτο αεροπλάνο πού κατασκεύασε, τύπου Σ‑2. Το 1911 πήρε πτυχίο πιλότου.
![](https://www.forumdaily.com/wp-content/uploads/2019/02/Bulla_Vityaz.jpg)
Από το 1912 ως το 1914 κατασκεύασε αεροπλάνα διαφόρων τύπων, θέτοντας τις βάσεις για την κατασκευή πολυκινητήριων αεροσκαφών. Το 1919 μετανάστευσε στις ΗΠΑ, όπου το 1923 ίδρυσε αεροπορική εταιρεία. Από το 1939 επιδόθηκε σχεδόν αποκλειστικά στο σχεδιασμό και την κατασκευή ελικοπτέρων με έναν έλικα που είχαν μεγάλη επιτυχία.
Πέταξε πρώτη φορά στις 14 Σεπτεμβρίου 1939 και έφερε έναν μονό έλικα με τρεις λεπίδες που κινούνταν από ένα κινητήρα ισχύος 75 ίππων. Η πρώτη ελεύθερη πτήση του (χωρίς δεσμά) έγινε στις 13 Μαΐου 1940. Παρ’ όλο που δεν ήταν το πρώτο ελικόπτερο που πέταξε, ήταν το πρώτο που έφερε τη διαμόρφωση που είναι η πλέον διαδεδομένη σήμερα.
Ο δρόμος προς την επιτυχία
Ο Σικόρσκι κατασκεύασε το πρώτο τετρακινητήριο αεροπλάνο το 1913 και έπειτα από πολλές απογοητεύσεις και λάθη που έκανε επί δεκαετίες, παρουσίασε το πρώτο λειτουργικό ελικόπτερο του κόσμου το 1939!
Το ελικόπτερο ήταν για τον ίδιο ένα προσωπικό στοίχημα που μετρούσε τουλάχιστον 30 χρόνια αποτυχίας. Την άνοιξη του 1939 ξεκίνησε να σχεδιάζει εκ νέου ένα πρωτότυπο ελικόπτερο. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, το πρωτότυπο VS-300 ήταν έτοιμο για δοκιμαστικά. Η λειτουργία του ήταν εντελώς καινοτόμα και μέσα σε 6 μήνες ο Σικόρσκι είχε καταφέρει να λύσει ένα από τα άλυτα προβλήματα της αεροναυπηγικής! Μαθαίνοντας από τα λάθη, πρόσθετε και άλλαζε συνεχώς τη λειτουργία του ελικοπτέρου του κι έτσι το 1941 ήταν πια έτοιμος να θέσει παγκόσμιο ρεκόρ πτήσης με ελικόπτερο: η πτητική του συσκευή έμεινε στον αέρα μία ώρα, 5 λεπτά και 14 δευτερόλεπτα.
Στο επόμενο βίντεο που μαγνητοσκοπήθηκε 2 χρόνια μετά την επιτυχία του Σικόρσκι δείχνει ένα ελικόπτερο που έχει ως μόνο σκοπό του να … φέρνει τα ψώνια από το σουπερμάρκετ. Όπως αναφέρει ο Αμερικανός δημοσιογράφος στο βίντεο «στο μέλλον δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα στο παρκάρισμα του σουπερμάρκετ και βεβαίως όταν θα σε περιμένει η γυναίκα σου και τα παιδιά σου στο σπίτι δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα στην προσγείωση. Καθώς η κάθετη προσγείωση θα σε διευκολύνει στην παράδοση!»…
Ο Ιγκόρ Σικόρσκι άφησε την τελευταία του πνοή στις 26 Οκτωβρίου 1972, έχοντας πετύχει τα πάντα στη ζωή του. Τα ελικόπτερά του χρησιμοποιήθηκαν μόνο στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου (από το 1944 δηλαδή) και η πραγματική συνεισφορά τους τόσο στον πόλεμο όσο και την ειρήνη θα λάμβανε χώρα από τη δεκαετία του 1950, όταν η ομώνυμη φίρμα του Σικόρσκι ήταν ο μεγάλος παίκτης στη βιομηχανία των ελικοπτέρων.