14.3 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    23/2/1893: Τι κρύβεται πίσω από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του Ντίζελ που σαν σήμερα κατοχύρωσε τον κινητήρα;

    Σαν σήμερα, στις 23 Φεβρουαρίου 1893, ο διάσημος Γερμανός μηχανικός Ρούντολφ Ντίζελ έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τον κινητήρα που έμελλε να φέρει το όνομά του.

    Ο κινητήρας ντίζελ διέφερε από τους βενζινοκινητήρες στο ότι χρησιμοποιούσε πεπιεσμένο αέρα στον κύλινδρο αντί για σπινθήρα για την ανάφλεξη του καυσίμου.

    RUDOLF DIESEL 1858-1913
    Ο Ρούντολφ Ντίζελ το 1897

    Μέχρι το 1912 υπήρχαν περισσότεροι από 70.000 κινητήρες ντίζελ που λειτουργούσαν σε όλο τον κόσμο, κυρίως σε εργοστάσια και γεννήτριες, αλλά ο ίδιος ο Ντίζελ δεν θα ζούσε για να δει τον κινητήρα του να φέρνει επανάσταση στους σιδηροδρόμους και τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

    Εξαφανίστηκε υπό μυστηριώδεις συνθήκες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με ατμόπλοιο προς τη Βρετανία. Οι θεωρίες συνωμοσίας άρχισαν αμέσως να οργιάζουν με την αυτοκτονία και τη δολοφονία να βρίσκονται στη σκέψη των περισσοτέρων.

    An engine with explosive power | Trucker's World Danmark

    Θεωρίες συνωμοσίας

    Ο κινητήρας απέφερε μια περιουσία σε δικαιώματα στον Rudolf Diesel. Ο Γερμανός μηχανικός και εφευρέτης εξαφανίστηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1913 μετά την επιβίβασή του σε ένα ατμόπλοιο από το Βέλγιο στην Αγγλία.

    Το κρεβάτι στην καμπίνα του Ντίζελ έδειχνε ότι δεν έπεσε για ύπνο αν και τα νυχτικά του ήταν απλωμένα πάνω σ’ αυτό. Φίλοι και οι συγγενείς υπέθεσαν ότι είχε πέσει στη θάλασσα, αφού η συχνή αϋπνία του μπορεί να τον έκανε να βαδίζει στο κατάστρωμα όταν όλοι οι άλλοι κοιμόντουσαν. Όμως η θάλασσα ήταν ήρεμη εκείνη τη νύχτα, και καθώς η ιστορία εξελισσόταν, προέκυψε μια πιο πιθανή εξήγηση: αυτοκτονία, με κίνητρο τα οικονομικά προβλήματα.

    Όπως ανέφερε το TIME, σε ρεπορτάζ του 1940, ο Diesel ταλαιπωρούνταν από προβλήματα υγείας και οικονομικά προβλήματα καθώς μπορεί να ήταν καλός εφευρέτης αλλά ήταν άθλιος επενδυτής.

    Το ρεπορτάζ αμφισβητεί την αυτοκτονία ως εξήγηση για την εξαφάνισή του, υποστηρίζοντας ότι “δεν βρέθηκε ποτέ κανένα σημείωμα, κανένα στοιχείο, κανένα ίχνος του σώματός του”. Αυτό το τελευταίο σημείο αποτελεί επίσης αντικείμενο συζήτησης: ένα πτώμα εμφανίστηκε 11 ημέρες αργότερα, στις εκβολές ενός ολλανδικού ποταμού, που ταίριαζε στην περιγραφή του Ντίζελ ως προς την εμφάνιση και το ντύσιμο, αλλά η κοινή γνώμη ήταν διχασμένη ως προς το αν αυτό ήταν επαρκής απόδειξη του θανάτου του.

    Μία άλλη θεωρία ανέφερε ότι ο Ντίζελ εξοντώθηκε από τις γερμανικές μυστικές υπηρεσίες επειδή ο κινητήρας Ντίζελ έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του υποβρυχίου – και δεν ήθελαν να μοιραστεί τα μυστικά του με τους Βρετανούς.

    Άλλοι υποπτεύονταν αντίπαλους εφευρέτες ή επιχειρηματικούς ανταγωνιστές.

    Παρόλο που δεν υπήρξε ποτέ επίσημη έρευνα για την εξαφάνιση του Diesel, το περίεργο της υπόθεσης και η σχετική διασημότητά του κράτησαν την υπόθεση στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης και τελικά προέκυψαν μερικές βασανιστικές λεπτομέρειες.

    Μία, σύμφωνα με τον Greg Pahl, συγγραφέα του βιβλίου Biodiesel: Growing a New Energy Economy, ήταν ότι λίγο πριν φύγει, ο Diesel έδωσε στη σύζυγό του μια τσάντα που της είπε να μην ανοίξει μέχρι την επόμενη εβδομάδα. Περιείχε 20.000 γερμανικά μάρκα, μαζί με οικονομικές καταστάσεις που αποκάλυπταν το βάθος του χρέους της οικογένειας.

    Ένα ακόμη πιο πειστικό στοιχείο βρέθηκε στο σημειωματάριό του – όπου είχε σημειώσει με μολύβι έναν μικρό σταυρό δίπλα στην ημερομηνία 29 Σεπτεμβρίου.

    Rudolf Diesel patented the Diesel engine — Steemit

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα