15.2 C
Athens
Monday, November 25, 2024
More

    16 Ιανουαρίου 1868: Όταν ένας έμπορος ψαριών κατασκεύασε το πρώτο φορτηγό ψυγείο και έλυσε το πρόβλημα μεταφοράς τροφίμων

    Σαν σήμερα στις 16 Ιανουαρίου 1868, ο Γουίλιαμ Ντέιβις, έμπορος ψαριών στο Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν, λαμβάνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το όχημα – ψυγείο,  ένα κουτί πάγου με ρόδες, που θα έλυνε το πρόβλημα μεταφοράς φρούτων, ψαριών και βοδινού κρέατος.

    Της Πέπης Οικονομάκη

    Ιδιοκτήτης ιχθυοπωλείου ο ίδιος, επινόησε ένα ψυκτικό βαγόνι βασισμένο στο σχέδιο του συμπατριώτη του από το Ντιτρόιτ, J.B. Sutherland, για εμπορευματοκιβώτια με πάγο και κυκλοφορία του αέρα με τη βοήθεια της βαρύτητας. Ο Sutherland ήταν ο πρώτος που κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το σιδηροδρομικό ψυγείο βαγόνι, χρησιμοποιώντας αυτή την ορολογία, το 1867, ωστόσο δεν είχε οικονομική υποστήριξη για να προωθήσει την ιδέα του.

    Το σχέδιο του Davis ήταν να κατασκευάσει ένα βαγόνι – ψυγείο για τη μεταφορά φρούτων, ιδίως των εξαιρετικά ευπαθών φραουλών, και όταν αυτό αποδειχθεί επιτυχές, να μεταφέρει ψάρια στην περιοχή των Μεγάλων Λιμνών. Η αναπτυσσόμενη βιομηχανία κρέατος χρειαζόταν επίσης ένα ασφαλές μέσο για τη μεταφορά βοδινού σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες και “ανυπομονούσε” για μια λύση.

    Όταν ο George H. Hammond, ένας επιφανής επιχειρηματίας στον τομέα της συσκευασίας κρέατος, του οποίου η κρεαταγορά γειτόνευε με την ιχθυαγορά του Davis, εξέφρασε ενδιαφέρον για το ψυγείο – βαγόνι ο Davis προσάρμοσε το βαγόνι με μεταλλικά ράφια για να κρεμάσει το κρέας πάνω από ένα μείγμα πάγου και αλατιού. Η εταιρεία Michigan Car Company χρησιμοποίησε το σχέδιό του για να κατασκευάσει το πρώτο ψυκτικό βαγόνι για τη μεταφορά βοδινού κρέατος.

    Ο Davis πέθανε στις 24 Νοεμβρίου 1868 και οι κληρονόμοι του πούλησαν τα δικαιώματα του διπλώματος ευρεσιτεχνίας στον Hammond την 1η Ιουλίου 1869.

    Ενώ ο Χάμοντ δημιούργησε μια επιτυχημένη επιχείρηση συσκευασίας κρέατος, με περισσότερα από 800 ψυκτικά βαγόνια, η εκδοχή του Ντέιβις δεν κράτησε πολύ. Η μετατόπιση των κρεμαστών ραφιών κρέατος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθιστούσε την εφεύρεση μη πρακτική και ακόμη και επικίνδυνη, προκαλώντας μερικές φορές εκτροχιασμούς. Έφτασε ο Gustavas Swift, γνωστός για τις συσκευασίες κρέατος, να βελτιώσει την ιδέα, προσλαμβάνοντας τον μηχανικό Andrew Chase για να επανασχεδιάσει το βαγόνι για μεγαλύτερη σταθερότητα.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα