18.5 C
Athens
Friday, May 3, 2024
More

    12.700 Εργαζόμενοι στα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανίας Midwest στη Ford, GM, Stellantis σε απεργία διαρκείας

    Οι United Auto Workers άρχισαν να απεργούν εργοστάσια σε καθεμία από τις τρεις κληρονομικές αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, δημιουργώντας μια δυνητικά δαπανηρή και παρατεταμένη αναμέτρηση σχετικά με τους μισθούς και την ασφάλεια της εργασίας.

    Καθώς παρήλθε η προθεσμία για μια νέα σύμβαση τα μεσάνυχτα, οι εργαζόμενοι την Παρασκευή άρχισαν να αποχωρούν από ένα εργοστάσιο της Ford Motor Co. Michigan που κατασκευάζει το SUV Bronco, ένα εργοστάσιο της General Motors Co. στο Μιζούρι που κατασκευάζει το Chevy Colorado μεσαίου μεγέθους pickup και ένα Εργοστάσιο Stellantis NV στο Τολέδο του Οχάιο, που κατασκευάζει το Jeep Wrangler. Το σωματείο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να απέχουν πολύ μετά από εβδομάδες συνομιλιών.

    Η στρατηγική έχει σχεδιαστεί για να μειώσει μεθοδικά την παραγωγή κερδοφόρων οχημάτων, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τον αντίκτυπο στο ταμείο απεργίας του UAW. Το συνδικάτο είπε ότι θα προσθέσει τοποθεσίες απεργιών ανάλογα με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων.

    «Απόψε, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, θα χτυπήσουμε και τα τρία Big Three ταυτόχρονα», δήλωσε ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain αργά την Πέμπτη. «Αυτή η στρατηγική θα κάνει τις εταιρείες να μαντεύουν. Θα δώσει στους εθνικούς μας διαπραγματευτές τη μέγιστη δύναμη και ευελιξία στις διαπραγματεύσεις. Και αν χρειαστεί να πάμε όλα έξω, θα το κάνουμε. Όλα είναι στο τραπέζι».

    Οι United Auto Workers άρχισαν να απεργούν εργοστάσια σε καθεμία από τις τρεις κληρονομιές αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

    Η ασυνήθιστα ευρεία επίθεση του UAW έρχεται εν μέσω αναζωπύρωσης του εργατικού ακτιβισμού στις ΗΠΑ. Ενθαρρυμένοι από τις σφιχτές αγορές εργασίας και αναστατωμένοι από τον πληθωρισμό και τους νέους κινδύνους που επωμίζονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι σημείωσαν μια σειρά νικών τον τελευταίο χρόνο σε ορισμένες από τις πιο εξέχουσες αμερικανικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων σιδηροδρόμων και της United Parcel Service Inc.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να καταδικάσουν την απεργία.

    «Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι από την άρνηση της ηγεσίας της UAW να δεσμευτεί με υπεύθυνο τρόπο για να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία προς το συμφέρον των εργαζομένων μας, των οικογενειών τους και των πελατών μας», είπε ο Στελάντης σε δήλωση που εστάλη μέσω email μετά την έναρξη της απεργίας. «Θέτουμε αμέσως την εταιρεία σε λειτουργία έκτακτης ανάγκης και θα λάβουμε όλες τις κατάλληλες δομικές αποφάσεις για να προστατεύσουμε τις δραστηριότητές μας στη Βόρεια Αμερική».

    Η GM δήλωσε «απογοητευμένη από τις ενέργειες της ηγεσίας της UAW, παρά το άνευ προηγουμένου οικονομικό πακέτο που τέθηκε στο τραπέζι της GM, συμπεριλαμβανομένων των ιστορικών αυξήσεων μισθών και των δεσμεύσεων της παραγωγής. Θα συνεχίσουμε να διαπραγματευόμαστε καλή τη πίστη με την ένωση για να καταλήξουμε σε συμφωνία το συντομότερο δυνατό».

    Η Ford είπε σε μια δήλωση αργά την Πέμπτη, η τελευταία αντιπρόταση του συνδικάτου «έδειξε μικρή κίνηση» από τα αρχικά αιτήματά της. Είπε ότι αυτά θα δώσουν μια επιπλέον ώθηση στην ανταγωνιστικότητα από πλευράς κόστους ανταγωνιστών που δεν είναι συνδικάτα, όπως η Tesla Inc. και η Toyota Motor Corp.

    Η πρώτη απεργία θα κλείσει τα εργοστάσια που κατασκευάζουν δημοφιλή και κερδοφόρα μοντέλα, αλλά εξοικονομεί εργοστάσια που παράγουν αγελάδες με μετρητά όπως τα Ford F-150, Chevy Silverado και Ram pickup. Αυτό αφήνει το συνδικάτο με μεγαλύτερες, πιο επιζήμιες κινήσεις εάν μια απεργία καθυστερήσει.

    Το σωματείο είπε ότι 12.700 εργαζόμενοι σε τρία εργοστάσια θα είναι μέρος της αρχικής δράσης. Θα παίρνουν 500 δολάρια την εβδομάδα από το συνδικάτο σε απεργιακή αμοιβή.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα