20.1 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    10 Ιανουαρίου 2008: Παρουσίαση του Tata Nano – Tο φιάσκο του “επιθετικού” μάρκετινγκ σε ένα “κακό” προϊόν

    Μια μέρα σαν τη σημερινή στις 10 Ιανουαρίου 2008, παρουσιάζεται στην Αuto Expo στο Νέο Δελχί της Ινδίας, το Tata Nano ή αλλιώς, το «φθηνότερο αυτοκίνητο του κόσμου». Κατασκευάστρια εταιρεία η Tata Motors, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ινδίας, που το παρουσιάζει σαν «το αυτοκίνητο του λαού», αφού η τιμή του ήταν 100.000 ρουπίες, που τότε αντιστοιχούσαν σε 2.200 δολάρια ή 1.900 ευρώ.

    Το Nano άρχισε να πωλείται σε όλη τη χώρα από τον Απρίλιο του 2009 και το  βασικό μοντέλο που ξεκινούσε από τα 2.000 δολάρια (χωρίς τους φόρους) δεν είχε ραδιόφωνο, κλιματισμό, αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα ή καθρέπτη στην πλευρά του συνοδηγού ενώ διέθετε μόνο έναν υαλοκαθαριστήρα. Ούτε κουβέντα για ντουλαπάκι, ταχύμετρο και πορτάκι για τη βενζίνη. Για να το γεμίσει καύσιμα, ο οδηγός έπρεπε να ανοίξει το καπό, ενώ για να αποκτήσει πρόσβαση στο πορτ μπαγκάζ ή για να κοιτάξει τον κινητήρα, ήταν αναγκασμένος να αφαιρέσει το πίσω κάθισμα! .

    Είχε 32 άλογα και κινητήρα 624 κυβικών στο πίσω μέρος και μπορούσε να φτάσει έως 105 χιλιόμετρα την ώρα.

    Η υποδοχή που επιφύλαξαν οι Ινδοί στο «φθηνότερο αυτοκίνητο του κόσμου» ήταν αρχικά ενθουσιώδης. Η Tata έλαβε περισσότερες από 200.000 προπαραγγελίες σε μια εποχή που στην Ινδία κυκλοφορούσαν τότε μόλις 9 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.  Όμως, το εργοστάσιο μπορούσε αρχικά να κατασκευάσει μόνο 100.000 Nano, έτσι οι πρώτοι αγοραστές επελέγησαν έπειτα από κλήρωση.

    Τελικά, η Tata δεν πούλησε τόσα Nano όσα περίμενε. Τα πρώτα τρία χρόνια, πουλήθηκαν περίπου 7 στα 10 από τα συνολικά 300.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν. Η εταιρεία σύντομα θα διαπίστωνε ότι ένα αυτοκίνητο που διαφημίζεται σαν το «φθηνότερο του κόσμου» δεν γεννά στους καταναλωτές την επιθυμία να το αγοράσουν, ούτε καν στην Ινδία όπου η κατοχή αυτοκινήτου θεωρείται σύμβολο του στάτους και συνδέεται με την πολυτέλεια, επομένως το Nano δεν ταίριαζε με τις απαιτήσεις της αγοράς.

    Η εικόνα του Nano δέχθηκε περαιτέρω πλήγμα όταν κάποια αυτοκίνητα κάηκαν ολοσχερώς, σταθμευμένα και εν κινήσει.

    Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι Ινδοί του γύρισαν την πλάτη. Ενώ αρχικά η Tata περίμενε ότι θα πουλούσε 250.000 τέτοια αυτοκίνητα τον χρόνο, η ζήτηση σύντομα μηδενίστηκε. Το 2018, η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκεύασε μόλις ένα Nano. Και έτσι, αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του.

     

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα