20.4 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    1 στις 3 συναλλαγές το 2022 έγινε με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα

    Μία στις τρεις αγορές που κάνουν οι Έλληνες γίνονται με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα ακόμα και για μικροποσά. Παράλληλα, εντυπωσιακούς ρυθμούς διείσδυσης παρουσιάζουν τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας τα ψηφιακά πορτοφόλια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία για τις πληρωμές το 2022, το μερίδιο του πλαστικού χρήματος ξεπέρασε το 33%, ενώ το 2018 το ίδιο ποσοστό κυμαινόταν στο 18%. Ρόλο-κλειδί στην αλλαγή των συνηθειών στη χρήση των μέσων πληρωμών την τελευταία πενταετία έχει διαδραματίσει η πανδημική κρίση που εκτόξευσε τις συναλλαγές με κάρτες, τόσο για υγειονομικούς λόγους όσο και λόγω της στροφής των καταναλωτών στο e-shopping.

    Τάσεις “απεξάρτησης” από το πλαστικό σώμα των καρτών εμφανίζουν οι Έλληνες καταναλωτές που προτιμούν ολοένα περισσότερο να πληρώνουν με το κινητό τους τηλέφωνο -μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού- παρά με την κάρτα, είτε πρόκειται για αγορές είτε για μικροπληρωμές όπως π.χ. διόδια.

    Θυμίζεται ότι στη χώρα μας και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες διαθέτουν το δικό τους ψηφιακό πορτοφόλι όπου οι πελάτες τους “φορτώνουν” τις κάρτες τους ώστε να μην χρειάζεται να φέρουν μαζί τους το πλαστικό σώμα. Ακόμη μεγαλύτερη χρήση παρουσιάζουν, ωστόσο, τα ψηφιακά πορτοφόλια των διεθνών κολοσσών της τεχνολογίας, όπως Apple και Google, τα οποία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στη χρήση των digital wallets.

    Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurobank, το 2022 οι πελάτες των digital wallets εκτοξεύτηκαν κατά 55% σε σύγκριση με το 2021, ενώ ο τζίρος τετραπλασιάστηκε (+410%) σε σύγκριση με ένα έτος νωρίτερα. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μαρνέρη, Επικεφαλής Καταναλωτικών Προϊόντων της τράπεζας, το 2022 χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση των digital wallets, τόσο σε επίπεδο χρηστών όσο και σε επίπεδο χρήσης, κάτι που εκτιμάται πως συνδέεται με την επάνοδο σε μια φυσιολογική καθημερινότητα μετά την περίοδο της πανδημίας.

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση των δεδομένων συναλλαγών που δείχνει δυναμική διείσδυση των e-wallets σε μεγάλο πλήθος καθημερινών συναλλαγών, όπως αγορές στο σουπερμάρκετ, στα βενζινάδικα αλλά και σε μικρότερα ποσά όπως για παραγγελίες delivery ή αγορά καφέ. Αποτέλεσμα της δυναμικής αυτής είναι το μέσο ποσό ανά συναλλαγή να έχει αυξηθεί κατά 10% τον τελευταίο χρόνο.

    Όσον αφορά στο προφίλ των χρηστών, πάνω από τους μισούς (>55%) είναι άτομα ηλικίας από 18 έως 35 έτη που θεωρείται το πλέον δυναμικό κοινό των τραπεζών. Σε γεωγραφικό επίπεδο, παρατηρείται διείσδυση 40% για τους χρήστες εκτός μεγάλων αστικών κέντρων, επιβεβαιώνοντας την ευρεία αποδοχή που απολαμβάνει το νέο μέσο πληρωμής.

    Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι όσο περισσότερο εξοικειώνεται ο χρήστης με το ψηφιακό πορτοφόλι, το εμπιστεύεται και για μεγαλύτερες συναλλαγές, όπως αγορές προϊόντων τεχνολογίας. Σύμφωνα με την έρευνα της PWC, τα ψηφιακά πορτοφόλια θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος τα επόμενα χρόνια, αυξάνοντας το ποσοστό της διείσδυσής τους διεθνώς πάνω από το 50% σε όρους ηλεκτρονικών πληρωμών έως το 2024.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα