Πρώτα από όλα και να το ξεκαθαρίσουμε οι 800.000 επιστολές που στάλθηκαν τις γιορτές για κόκκινα δάνεια για συνεννόηση ρύθμισης των καθυστερούμενων χαρακτηρίζεται μέτριας ανταπόκρισης από την πλευρά των δανειοληπτών .
Αυτό οφείλεται και στην εορταστική περίοδο αλλά και στην έλλειψη ενημέρωσης για τις συνέπειες . Εφεξής ο δανειολήπτης θα λαμβάνει τη σχετική ειδοποίηση μέσα στις επόμενες 15 ημερολογιακές ημέρες καθυστέρησης και όχι κάθε 90 ημέρες.
Υπάρχουν στάδια της διαδικασίας επίλυσης καθυστερήσεων και αυτά είναι τα εξής:
1. Επικοινωνία δανειολήπτη και τράπεζας
2. Υποβολή στοιχείων οικονομικής πληροφόρησης δανειολήπτη
3. Αξιολόγηση οικονομικών στοιχείων και συνολικής οικονομικής κατάστασης δανειολήπτη
4. Υποβολή κατάλληλης πρότασης λύσης ρύθμισης ή οριστικής διευθέτησης οφειλών δανειολήπτη και
5. Υποβολή ένστασης δανειολήπτη
Η στενή συνεργασία τράπεζας δανειολήπτη και η διερεύνηση των αιτιών καθυστέρησης καθώς έχει ανοίξει ο δρόμος στις τράπεζες για να κυνηγήσουν αλλά και από τα στάδια το πέμπτο από την πλευρά του δανειολήπτη με υποβολή ένστασης σχετικά με τη μη τήρηση των διαδικασιών του κώδικα από την τράπεζα .