«Μετράει , ράβει και πουλάει.» Ο λόγος για τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στο καλάθι του νοικοκυριού. Άλλωστε είναι ο μόνος που έχει στοιχεία σύγκρισης για την πορεία των τιμών όταν οι αλυσίδες ανανεώνουν τις λίστες με τα προϊόντα κάθε Τετάρτη.
Βρισκόμαστε στην τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου και η σύγκριση τιμών για την ίδια αλυσίδα είναι δύσκολη υπόθεση για τον καταναλωτή καθώς απαιτεί εξειδικευμένο πρόγραμμα εγκατεστημένο στo PC .
Η πλατφόρμα e– katanalotis στη δεύτερη εβδομάδα είχε προσθέσει μια πράσινη μπάρα σύγκρισης τιμής της προηγούμενης εβδομάδας, η οποία αποτυπώνει την αύξηση ή τη μείωση της τιμής. Όμως από τη δεύτερη προς την τρίτη εβδομάδα,η μπάρα «εξαφανίστηκε» ενώ είναι άγνωστο αν προέκυψε τεχνικό πρόβλημα ή ήταν με εντολή υπουργού ;
Η σύγκριση των τιμών της ίδιας αλυσίδας είχε προαναγγείλειο υπουργός αλλά για την απομάκρυνση της μπάρας δεν έκανε κάποια δημόσια αναφορά.
Η πρώτη εβδομάδα ανέδειξε την αλυσίδα «μασούτης» στη συνέχεια τα εύσημα πήρε η αλυσίδα mymarket και η LIDL. Η επόμενη εβδομάδα με ημέρα εκκίνηση την 23η Νοεμβρίου δεν είχε «νικητή».
Τα tweet του υπουργού για το καλάθι του νοικοκυριού είναι η μοναδική πηγή πληροφόρησης σε ότι αφορά τις ποσοστιαίες μεταβολές των προϊόντων.
Η πλατφόρμα e– katanalotis και η ανάλυση σε δεύτερο στάδιο πρέπει να γίνεται από τον διαχειριστή, ο οποίος τροφοδοτεί με αντίστοιχα στοιχεία τον υπουργό.
Η αίσθηση που έχει η πλειονότητα των καταναλωτών είναι ότι το καλάθι προϊόντων έχει χαμηλότερες τιμές με τα αντίστοιχα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Από τις 23 έως τις 29 Νοεμβρίου το my market είχε την μεγαλύτερη μείωση κατά 18,13% με το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 41,81% από μονοψήφιο ποσοστό που ήταν την πρώτη εβδομάδα. Ακολουθεί η Γαλαξίας με 15,08% και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ήταν στο 23,71%.
Οι υπόλοιπες 12 αλυσίδες εμφανίζουν μείωση σε μονοψήφιο ποσοστό ενώ δύο είχαν αύξηση κατά 0,27% και 0,44%.
Ωστόσο αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτη δεν επιδιώκει να κερδίσει τα φώτα της δημοσιότητας από την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου όταν στη συνείδηση των καταναλωτών είναι η πιο φθηνή αλυσίδα. Για την εβδομάδα από 23/11 έως 29/11 η μείωση των τιμών ήταν 2,42% της ίδιας αλυσίδας.
Μέχρι σήμερα δεν έχει …διαμαρτυρηθεί κάποια αλυσίδα για τα στοιχεία του Άδωνι Γεωργιάδη όταν τα ράφια των καταστημάτων άνω των 400 τ.μ διαθέτουν περισσότερα από 5.000 κωδικούς προϊόντων.
Ο απρόβλεπτος υπουργός έχει …σφίξει τα λουριά στα σούπερ μάρκετ με τη διάταξη πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, το οποίο διατηρείται μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να παραταθεί η διάταξη μέχρι τον Μάρτιο του 2023.
Ο υπέρ κινητικός υπουργός έχει θέσει υπό έλεγχο την αγορά του λιανεμπορίου που εκτιμάται στα 10 δισ ευρώ το χρόνο.