23.2 C
Athens
Thursday, March 28, 2024
More

    Σύμφωνα με έκθεση οι σιδηρόδρομοι της Ελλάδας αποτελούσαν τον υψηλότερο κίνδυνο για τους επιβάτες στην Ευρώπη

    Οι σιδηρόδρομοι της Ελλάδας αποτελούσαν τον υψηλότερο κίνδυνο για τους επιβάτες στην Ευρώπη μεταξύ 2017 και 2021. Το πόρισμα αυτό δημοσιεύτηκε σε έκθεση στις 23 Φεβρουαρίου από την ανεξάρτητη βρετανική Αρχή για τους δρόμους και τους σιδηροδρόμους (Britain’s Office for Road and Rail), σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

    Συνολικά, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι είχαν τα υψηλότερα ποσοστά κινδύνου για τους επιβάτες με τα διανυόμενα σιδηροδρομικά χιλιόμετρα καθώς και τον υψηλότερο κίνδυνο για τους εργαζόμενους και τους ανθρώπους που ταξιδεύουν πάνω από ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις.

    Μπορεί να φαίνεται μη ρεαλιστικό να συγκρίνουμε την Ελλάδα, μια χώρα με μικρό πληθυσμό και μια πρόσφατη οικονομική κρίση, με μια χώρα όπως η Γαλλία, η οποία φημίζεται για τις γενναιόδωρες επενδύσεις της στους σιδηροδρόμους. Οι σιδηρόδρομοι της Ελλάδας εντούτοις έθεταν μεγαλύτερο κίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών από οποιαδήποτε χώρα του πρώην Ανατολικού Μπλοκ της Ευρώπης, καθώς τα επίπεδα ολόκληρης της χώρας κινδυνεύουν να ξεπεράσουν αυτά της Σλοβενίας και της Τσεχικής Δημοκρατίας κατά περισσότερο από πέντε φορές.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι πιθανές αιτίες αυτών των χαμηλών standards είναι πολλές. Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, οδηγώντας σε μια ρήξη δομής στην οποία η εταιρεία σιδηροδρομικών υποδομών, που εξακολουθεί να βρίσκεται σε δημόσια χέρια, υπέφερε από υποχρηματοδότηση και παραμέληση. Οι σιδηρόδρομοι της Ελλάδας παραμένουν χωρίς ηλεκτρονικό σήμα ή το πρότυπο συστημάτων προστασίας και προειδοποίησης αμαξοστοιχιών σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Η εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Τρένων, το οποίο υπολογίζει τις ασφαλείς μέγιστες ταχύτητες για τα τρένα και παρακάμπτει τον μηχανοδηγό σε περίπτωση υπέρβασης, καθυστερεί διαρκώς.

    Στο πλαίσιο αυτό, το Bloomberg αναφέρεται και σε όσα είπε ο πρωθυπουργός ότι το δυστύχημα «οφείλεται κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», για να προσθέσει δηκτικά πως “ήταν σίγουρα ένα ανθρώπινο λάθος, που η κακή κατάσταση των σιδηροδρόμων της Ελλάδας το έκανε όλο και πιο πιθανό”.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα