Εν μέσω της πανδημίας και των δύο lockdowns στη Μελβούρνη, το 2020 ήταν μία δύσκολη χρονιά και για την Queen Victoria Market.
Η μεγαλύτερη αγορά του νότιου ημισφαιρίου, η οποία αποτελεί πόλο έλξης για εκατομμύρια επισκέπτες και κατοίκους της πόλης, έδωσε μάχη για να διατηρηθεί ανοιχτή, ενώ πλέον σχεδιάζει την «επόμενη ημέρα», της ανάκαμψης μετά την άρση των περιορισμών.
«Στρατηγός» της προσπάθειας αυτής, ένας ομογενής. Ο κ. Stan Liacos, ο οποίος από το 2018 είναι CEO της Queen Victoria Proprietary Limited, της εταιρίας που διαχειρίζεται την Queen Victoria Market για την πόλη της Μελβούρνης που είναι η ιδιοκτήτρια.
Έχει επαγγελματική εμπειρία στον αστικό σχεδιασμό και την πολεοδομία, ενώ έχει σπουδάσει marketing και διαχείριση. «Οι περισσότερες θέσεις (στην καριέρα μου) ήταν στον σχεδιασμό, στην υποστήριξη και στην επίτευξη αλλαγών με οφέλη», δήλωσε στον «Νέο Κόσμο» ο κ. Liacos, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Williamstown και στο Brunswick.
«Προσκλήθηκα (το 2018) να εργαστώ και πάλι στη Μελβούρνη και να διευθύνω την ιστορική Queen Victoria Market, αλλά αυτό που με ενθουσίασε περισσότερο για τη θέση μου ήταν η διαχείριση της πολυαναμενόμενης ανακαίνισης και ανάπλασης του συγκροτήματος της αγοράς, προϋπολογισμού 260 εκατ. δολ.», πρόσθεσε.
Το έργο αυτό, το οποίο θα πάρει περί τα 5 χρόνια, περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μεγάλου υπόγειου χώρου στάθμευσης, νέας πλατείας, νέων υποδομών και αποκατάσταση πολλών ιστορικών κτιρίων.
«Η ενημέρωση που μου έγινε το 2018 ήταν πως η κατάσταση στην αγορά δεν πήγαινε καλά και είχα αποστολή να αναστρέψω την τύχη των εργασιών και να ηγηθώ μίας θετικής αλλαγής. Προσέλκυσα νέα ομάδα διαχείρισης, που είναι ταλαντούχα, αφοσιωμένη και κάνει σπουδαία δουλειά», είπε ο κ. Liacos και σχολίασε πως «όταν έχεις αντέχεις την καταιγίδα της COVID – η οποία έχει ακόμη μήνες ζωής – εκτιμάς την αξία του προσωπικού σου».
Ξεκίνησε στα νέα του καθήκοντα προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες στην αγορά. Οι αριθμοί τους αυξήθηκαν κατά 15%, από τα 9 εκατ. το 2018, σε 10 εκατ. το 2019.
Οι επισκέψεις προ-COVID αυξήθηκαν ως αποτέλεσμα των περισσότερων εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν, ενώ η αγορά λειτούργησε και περισσότερες βραδιές, εξήγησε ο κ. Liacos. Επίσης, είπε, βελτιώσαμε το marketing, την προώθηση και την υποστήριξη διαφορετικών εμπόρων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από τα 10 εκατ. επισκέπτες το 2019, οι 1,4 εκατ. ήταν ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Οι τουρίστες, εντός και εκτός συνόρων, αποτελούν το 30% των επισκέψεων στην αγορά, ενώ το υπόλοιπο 70% είναι κάτοικοι της Βικτώριας.
Από τον Μάρτιο του 2020 και πέρα ωστόσο όλα άλλαξαν δραματικά λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
«Είναι σα να περνάς ένα χρόνο κάνοντας βελτιώσεις σε ένα σπίτι, να κάνει κάτι όμορφο και τότε να πλήττει μία καταιγίδα. Ήταν και είναι επώδυνο», είπε ο κ. Liacos.
H Queen Victoria Market βρέθηκε να έχει απώλειες 1 εκατ. δολ. το μήνα. Όχι μόνο η αγορά είχε σοβαρό πρόβλημα, αλλά και οι 600 έμποροι της, μεταξύ των οποίων και 40 περίπου Ελληνο-Αυστραλοί.
Ο κ. Liacos ανέφερε ότι ήταν επιτακτικό να παρέχουν υποστήριξη και συνεργασία, κατά την κρίση, έτσι προσφέρθηκαν σημαντικές μειώσεις στα ενοίκια και βοήθεια για τη λειτουργία.
Τα ενοίκια μειώθηκαν σημαντικά για να βοηθηθούν οι επιχειρηματίες. Η πόλη της Μελβούρνης προσέφερε στήριξη επίσης και για πρώτη φορά στα 142 χρόνια της ιστορίας της, η Queen Victoria Market, χρειάστηκε να δανειστεί χρήματα για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης.
«Όταν χτύπησε η COVID-19, έπρεπε να είμαστε ευέλικτοι και γρήγοροι καθώς οι κανόνες έμοιαζαν να αλλάζουν κάθε μέρα. Έπρεπε να εφαρμόσουμε πρωτόκολλα καθαριότητας και υγιεινής και να αλλάξουμε τη διαρρύθμιση της αγοράς μέσα σε λίγες ημέρες. Έπρεπε να στηριχθούμε στο επιχειρηματικό μας πνεύμα και τη λειτουργική μας ευφυΐα για να ανταπεξέλθουμε», σχολίασε ο κ. Liacos. NeosKosmos.com