20.3 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Σε διαβούλευση το νέο πλαίσιο για καταναλωτές και εκπτώσεις

    Σε διαβούλευση τέθηκε, μέχρι τις 14 Μαρτίου, από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το σχέδιο νόμου για την προστασία των καταναλωτών και τις εκπτώσεις.

    Το προτεινόμενο νομοσχέδιο αποτελεί προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και την αποτελεσματικότερη προστασία των οικονομικών συμφερόντων τους ιδίως μέσω:

      • της ενίσχυσης της διαφάνειας στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών,
      • της επιβολής πρόσθετων υποχρεώσεων στις επιγραμμικές αγορές (πλατφόρμες),
      • της διασφάλισης της προστασίας των καταναλωτών στις ψηφιακές υπηρεσίες,
      • της ενίσχυσης της εφαρμογής της νομοθεσίας και της επιβολής κυρώσεων.

    Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, στο οποίο προβλέπονται και ειδικές κυρώσεις για όσους παραβαίνουν τη νομοθεσία για εκπτώσεις, προσφορές και λειτουργία τις Κυριακές. Ορίζονται ως εξής οι τακτικές και ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές:

        • τακτικές εκπτώσεις: από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου και από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου,
        • ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι: το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου. Οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του οικείου Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των εμπορικών συλλόγων και των επαγγελματικών οργανώσεων της Περιφερειακής Ενότητας και δημοσιεύεται έως την 1η Δεκεμβρίου του έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Οι εκπτωτικές περίοδοι διαρκούν συνολικά 30 ημέρες ετησίως και περιλαμβάνουν τουλάχιστον δύο Κυριακές. Η παρούσα παράγραφος δεν εφαρμόζεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

    Εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων μετά από διαβούλευση με τους συλλογικούς φορείς της αγοράς, εκδίδεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, ιδίως σε ό,τι αφορά την ενημέρωση του κοινού, τις αναγραφόμενες τιμές, τη διάρκεια των προσφορών, την ποσότητα και τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων ειδών, τις συνέπειες παράβασής του και κάθε σχετική λεπτομέρεια.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα