17.6 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Περισσότερα κρουαζιερόπλοια αλλά λιγότεροι επιβάτες ήρθαν το 2022 στην Ελλάδα

    Περισσότερα κρουαζιερόπλοια, αλλά με λιγότερους επιβάτες ήρθαν το 2022 στην Ελλάδα. Με δεδομένο ότι το μέσο μέγεθος των κρουαζιεροπλοίων έχει τα τελευταία χρόνια αυξηθεί διεθνώς, καθίσταται σαφές πως αιτία των παραπάνω μεγεθών είναι οι χαμηλές πληρότητες των πλοίων.

    Ακόμα και έτσι, πάντως, η επιβάρυνση προορισμών που έχουν πλέον καταστεί αρνητικά παραδείγματα υπερτουρισμού, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, ήταν εμφανής ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, δυναμώνοντας τις φωνές κατοίκων και φορέων για θέσπιση αυστηρών ορίων αποβίβασης ημερήσιων επισκεπτών. Θετική χαρακτηρίζεται από την ΕΛΙΜΕ (Ενωση Λιμένων Ελλάδος) και η πορεία των συνολικών εσόδων από την κρουαζιέρα.

    Οσον αφορά τις προοπτικές για το 2023, με βάση τα σημερινά στοιχεία η ΕΛΙΜΕ τις χαρακτηρίζει ευοίωνες, καταγράφοντας μια μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15% στις κρατήσεις σχεδόν στο σύνολο των προορισμών. Σημειώνεται επίσης πως σε πολλούς ελληνικούς προορισμούς προχωρούν έργα κατασκευής και αναβάθμισης των υποδομών και υπηρεσιών κρουαζιέρας, όπως και έργα που αφορούν την ψηφιακή και την πράσινη μετάβαση των λιμένων. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτών των πρωτοβουλιών, εφόσον αποδειχθούν πετυχημένες, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να γίνουν αισθητά και να αποσυμφορήσουν τους βεβαρημένους προορισμούς, σημειώνουν κύκλοι της αγοράς.

    Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, που συγκεντρώνει τα σχετικά στατιστικά στοιχεία, το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθαν στις 4.614 και ο αριθμός επιβατών σε 4.381.876.

    Το τελευταίο πριν από την πανδημία έτος, το 2019, ο αριθμός των αφίξεων ήταν 3.979 πλοία και των επιβατών 5.552.384. Η αύξηση στις αφίξεις πάντως σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%. Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, «ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο συνιστά το γεγονός ότι με έτος αναφοράς το 2019 ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων αυξήθηκε κατά 16%, ενώ με την ενσωμάτωση των τελικών στοιχείων για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, όπου τα σημερινά στοιχεία αφορούν το εννεάμηνο έως 30 Σεπτεμβρίου, η αύξηση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να αγγίξει το 20%».

    Στον αριθμό κρουαζιεροπλοίων στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Πάτμος και το Κατάκολο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Σαντορίνη, η Μύκονος, ο Πειραιάς, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, ενώ ψηλά βρίσκονται επίσης τα Χανιά, η Κεφαλονιά – Ιθάκη, η Πάτμος, το Λαύριο, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και το Ναύπλιο. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε σχέση με το 2021 παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις σε όλους τους προορισμούς, και ιδιαίτερα στο Λαύριο 291%, στη Θεσσαλονίκη και τη Σαντορίνη 259%, στη Μύκονο 141%, στον Βόλο 114%, στην Κέρκυρα 96%, στη Ρόδο 95% και στο Ηράκλειο 92%.

    Σημαντικά ενισχυμένο εμφανίζεται και το homeporting στα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και του Ηρακλείου, όπου προσφέρεται η σχετική δυνατότητα στους επιβάτες.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα