19.2 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Οι εταιρείες ειδών πολυτελείας επιστρέφουν στην Κίνα και αναμένουν έκρηξη πωλήσεων

    Καθώς το Πεκίνο χαλαρώνει τους αυστηρούς περιορισμούς κατά του Covid 19 που διατήρησε σε ισχύ σχεδόν τρία χρόνια, o κλάδος των ειδών πολυτελείας στρέφεται στην Κίνα με την ελπίδα ότι οι πλούσιοι Κινέζοι θα επιδοθούν σε πολύ ακριβές αγορές κατά την διάρκεια των εορτασμών του Σεληνιακού Νέου Έτους.

    Τα τριμηνιαία αποτελέσματα της Luis Vuitton (LVMH) και άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών ειδών πολυτελείας υπέστησαν δραματική καθίζηση όσο η Κίνα παρέμενε κλειστή ενώ οι εταιρείες αναμένουν επιβράδυνση στην αύξηση των πωλήσεων στη Δύση, λόγω των φόρβων για επικείμενη οικονομική ύφεση.

    Μάλιστα σύμφρωνα με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που επικαλείται η UBS, η Luis Vuitton θα ανακοινώσει αύξηση πωλήσεων κατά 7% στο τέταρτο τρίμηνο ενώ η Kering (Gucci) θα ανακοινώσει μείωση πωλήσεων κατά 2%.

    Η Hermes εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων 17%, μειωμένες συγκριτικά με το 24% του τρίτου τριμήνου.

    Η επιστροφή της βιομηχανίας μόδας στην Κίνα θα σηματοδοτήσει την οριστική έξοδο της χώρας από τις περιοριστικές πολτιικές, έστω και με το κόστος ένας τεράστιου κύματος κύμα λοιμώξεων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

    Οι δαπάνες πολυτελείας από Κινέζους υπηκόους μειώθηκαν από το 33% της παγκόσμιας αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας το 2019 σε μόλις 17% πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της συμβουλευτικής εταιρείας Bain.

    «Πιστεύουμε ότι οι Κινέζοι θα επιστρέψουν στην αγορά ειδών πολυτελείας δυναμικά, αντισταθμίζοντας τις δαπάνες που δεν έκαναν το 2022», δήλωσε η Caroline Reyl, επικεφαλής των Premium Brands στην Pictet Asset Management, αναφερόμενη στους Κινέζους καταναλωτές.

    Οι ενημερώσεις για τα οικονομικά στοιχεία που έδωσαν στο τέλος του 2022 η βρετανική Burberry και η ιδιοκτήτρια της της Cartier Richemont έδωσαν στους επενδυτές μια εικόνα για το τι στοίχισε στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας το κλείσιμο της Κίνας.
    Οι πωλήσεις της Richemont βρέθηκαν πολύ κάτω από τις εκτιμήσεις της αγοράς καθώς οι πωλήσεις της στην Κίνα υποχώρησαν κατά 25%.

    Ανάλογα επιβραδύνθηκε και ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της Burberry, κατά 1% στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, λόγω της πτώσης των πωλήσεων κατά 23% στην Κίνα.

    Αλλά η Burberry δήλωσε ότι ελπίζει πως οι καταναλωτές της Κίνας θα αρχίσουν να ξοξοδεύουν ξανά λεφτά για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας και η Richemont ανέφερε ότι είχε ανάκαμψη των πωλήσεών της στην Κίνα λίγο πριν από τις διακοπές, γεγονός που ενισχύει τις προσδοκίες για τους επόμενους μήνες.

    Η Κίνα εκτιμάται ότι ως το 2025 θα καταστεί η μεγαλύτερη αγορά των ειδών πολυτελείας.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα