19.2 C
Athens
Tuesday, April 16, 2024
More

    Οι διαφημίσεις «greenwashing» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

    Η BP έχει ξοδέψει περισσότερες από 800.000 λίρες σε διαφημίσεις επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος, που υποστηρίζουν τις επενδύσεις της εταιρείας στην πράσινη ενέργεια, όπως αποκαλύφθηκε.

    Στην αρχή της εβδομάδας, η BP ανακοίνωσε υψηλό κέρδος 7 δισ. λιρών 14 ετών για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τις προηγούμενες οκτώ ημέρες, η εταιρεία πλήρωσε περίπου 570.000 λίρες στο Facebook και το Instagram για διαφημίσεις επιρροής που προσέγγισαν δεκάδες εκατομμύρια θεατές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    «Αυτές οι διαφημίσεις έχουν σκοπό να δημιουργήσουν μια καθαρή ζεστή λάμψη για τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, δίνοντάς τους περισσότερη κοινωνική άδεια λειτουργίας», δήλωσε ο Doug Parr, επικεφαλής επιστήμονας της Greenpeace UK.

    Οι διαφημίσεις επιρροής, οι οποίες τονίζουν επίσης τη συμβολή της BP στην ενεργειακή ασφάλεια του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεκίνησαν δύο ημέρες αφότου οι Εργατικοί πρότειναν έναν απροσδόκητο φόρο στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Βόρειας Θάλασσας τον Ιανουάριο. Οι δαπάνες της BP σε αυτές τις διαφημίσεις κλιμακώθηκαν τις εβδομάδες πριν ο Rishi Sunak ανακοίνωσε μια «εισφορά ενεργειακών κερδών» στις 26 Μαΐου, σύμφωνα με την έρευνα της Eco-Bot.Net και του Guardian. «Υποστήριξη της Βρετανίας: παράδοση εγχώριας ενέργειας» διάβαζε πολλές από τις διαφημίσεις με πράσινο σενάριο σε έναν χάρτη του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Τα εταιρικά συμφέροντα έχουν χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση για πολλά χρόνια για να βελτιώσουν τη φήμη τους. Και όταν πρόκειται για εταιρικούς φόρους, η φήμη έχει σημασία για τους πολιτικούς», δήλωσε η Laura Edelson , ερευνήτρια διαδικτυακής πολιτικής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

    Οι διαφημίσεις επιρροής προωθούν το σχέδιο της BP για «μετάβαση στο καθαρό μηδέν» με τη σταδιακή μείωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου και επενδύοντας περισσότερες επενδύσεις σε «χαμηλές εκπομπές άνθρακα» και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    «Η BP παρουσιάζεται ότι προσφέρει πράσινες λύσεις που είναι καλές για το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά αυτές οι επενδύσεις μειώνονται από το πόσα χρήματα διοχετεύουν σε ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Parr. «Το κάνουν αυτό ενώ έχουν κέρδη ρεκόρ και καθώς εκατομμύρια νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο ωθούνται στη φτώχεια καυσίμων».

    Η BP έχει μερικά από τα πιο φιλόδοξα σχέδια ενεργειακής μετάβασης μεταξύ των μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά μια ανάλυση από την Oil Change International τον Μάιο διαπίστωσε ότι τα σχέδια του κλάδου δεν είναι αρκετά για να περιορίσουν την παγκόσμια θέρμανση στους 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα – ο στόχος που περιγράφεται στη συμφωνία του Παρισιού.

    «Οι πράσινες επενδύσεις που περιγράφουν αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος της τρέχουσας παραγωγής ενέργειας και επενδυτικής συμπεριφοράς», δήλωσε ο Gregory Trencher , ο οποίος ερευνά την ενεργειακή πολιτική και τις μεταβάσεις βιωσιμότητας στο Πανεπιστήμιο του Κιότο. «Με αυτή την έννοια οι διαφημίσεις είναι παραπλανητικές».

    «Είναι σαν κάποιον που είναι ακόμα στη διαδικασία αλλαγής σε μια υγιεινή διατροφή, αλλά που ζητά να τον επαινούν εκ των προτέρων. Αυτό δεν λέει στον αναγνώστη ότι η BP συνεχίζει να ανοίγει νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου», είπε ο Trencher, ο οποίος περιγράφει τις διαφημίσεις ως «greenwashing».

    Ένας εκπρόσωπος της BP δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η μικρογραφία της στρατηγικής μας και επενδύουμε πολλά εδώ. Οι διαφημίσεις μας υπογραμμίζουν τις ιδιαιτερότητες, το εύρος και την κλίμακα των πραγμάτων που σκοπεύουμε να κάνουμε εδώ – συμπεριλαμβανομένης της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, του πετρελαίου και του φυσικού αερίου της Βόρειας Θάλασσας, της δέσμευσης υδρογόνου και άνθρακα και της φόρτισης EV».

    Η Shell, η οποία ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ τον περασμένο μήνα , πλήρωσε επίσης τη Meta, τη μητρική εταιρεία στο Facebook και το Instagram, για να προβάλει δεκάδες διαφημίσεις επιρροής φέτος που προσέγγισαν περισσότερους από ένα εκατομμύριο θεατές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Οι διαφημίσεις προώθησαν τις επενδύσεις της Shell σε σταθμούς φόρτισης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν αναφέρθηκαν από την εταιρεία ως σχετιζόμενες με «κοινωνικά θέματα, εκλογές και πολιτική» – και ως εκ τούτου διεξήχθησαν χωρίς αποποίηση ευθύνης σχετικά με το ποιος πλήρωνε για τη διαφήμιση.

    «Η καλύτερη διαφάνεια προς τους χρήστες, για παράδειγμα, που πληρώνουν για να βάλουν αυτές τις πληροφορίες μπροστά τους, τους βοηθά να βάλουν αυτό που βλέπουν στο πλαίσιο», είπε ο Έντελσον, ο οποίος είναι επίσης σύμβουλος του Real Facebook Oversight Board , ένας εαυτός. -διορίστηκε ομάδα ακτιβιστών που έχει υπόψιν το εποπτικό συμβούλιο του Facebook.

    Οι πληροφορίες σχετικά με τις δαπάνες και την προσέγγιση χρηστών αποκαλύπτονται μόνο στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων της Meta για κοινωνικά θέματα και πολιτικές διαφημίσεις και μόνο αυτές οι διαφημίσεις παραμένουν ορατές στη βιβλιοθήκη μετά τη λήξη τους.

    Οι διαφημίσεις της Shell που διερευνήθηκαν τελικά καταργήθηκαν από τη Meta για παραβίαση της πολιτικής της εταιρείας , αλλά η έρευνα διαπίστωσε ότι δεκάδες άλλες παρόμοιες διαφημίσεις προβάλλονταν χωρίς δήλωση αποποίησης για περισσότερο από ένα μήνα, φαινομενικά απαρατήρητες από τη διαδικασία εποπτείας της Meta.

    Ένας εκπρόσωπος της Shell δήλωσε: «Η Shell στοχεύει στη σαφήνεια, τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη σε όλες τις επικοινωνίες μας. Η πολιτική αποποίησης ευθύνης που εφαρμόζεται στις διαφημίσεις Meta είναι κάτι που η Shell υποστηρίζει πλήρως.

    “Οι αρχικές έρευνες υποδηλώνουν ότι η αποποίηση ευθύνης, κατά λάθος, δεν εφαρμόστηκε σε κάποιο πρόσφατο περιεχόμενο της Shell και το ερευνούμε με την εταιρεία αγορών μέσων μας. Τους δώσαμε επίσης οδηγίες να λάβουν άμεσα διορθωτικά μέτρα».

    Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Απαιτούμε από όλους τους διαφημιστές που προβάλλουν διαφημίσεις για κοινωνικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν περιβαλλοντικά θέματα, να περιλαμβάνουν μια δήλωση αποποίησης ευθύνης «πληρωμένο από». Η επιβολή μας δεν είναι τέλεια, αλλά εργαζόμαστε πάντα για να ενισχύσουμε και να βελτιώσουμε τις διαδικασίες μας. 

    Το Eco-Bot.Net αφαιρεί βάσεις δεδομένων διαφημίσεων μέσων κοινωνικής δικτύωσης που πληρώνονται από ορισμένες από τις πιο ρυπογόνες εταιρείες του κόσμου. Στη συνέχεια, οι διαφημίσεις αναλύονται από δημοσιογράφους και ερευνητές.

    Η Meta προσφέρει να βάζει διαφημίσεις μπροστά στα μάτια συγκεκριμένων «προσαρμοσμένων κοινού» με βάση τα λεπτομερή προφίλ των χρηστών που δημιουργούν. Τα είδη κοινού τμηματοποιούνται ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τη γεωγραφική τοποθεσία, το εισόδημα και πολλά άλλα είδη προσωπικών δεδομένων σε μια πρακτική που ονομάζεται «μικροστόχευση».

    Η ανάλυση διαπίστωσε ότι οι περισσότερες από τις διαφημίσεις στόχευσης του Ηνωμένου Βασιλείου της BP φέτος έφτασαν σε θεατές ηλικίας μεταξύ 25 και 44 ετών, αλλά δεν ήταν δυνατή μια πιο αναλυτική ανάλυση των πρακτικών στόχευσης με βάση τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων της Meta. Η Shell δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα