16 C
Athens
Thursday, May 13, 2021
More

    Με «Πράσινο Διαβατήριο» η Ελλάδα υποδέχεται 15 εκατ. τουρίστες

    Από τα μέσα Ιουνίου θα ταξιδεύουν χωρίς κανένα τεστ με το Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό (οι Αρχές θα ελέγχουν τα στοιχεία τους από κοινή πανευρωπαϊκή πλατφόρμα) – Oι μη εμβολιασμένοι θα έρχονται με PCR και θα φεύγουν με rapid test

    Mε όπλο τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, τα PCR τεστ πριν από την άφιξη και τα rapid tests με την αναχώρηση ετοιμάζεται να ανοίξει ο τουρισμός με φουλ τις μηχανές σε ένα συνεχές σπριντ για το επόμενο διάστημα, λιγότερο του ενός μήνα, έως το ορόσημο της 15ης Μαΐου. Πρώτο μέλημα σε αυτή τη φάση για την ελληνική τουριστική βιομηχανία -σε όλη την αλυσίδα- είναι να επανεκκινήσει σταδιακά ο τουρισμός με ασφάλεια σε αυτή τη δεύτερη χρονιά COVID-19, με την αγωνία για το «πράσινο» στον επιδημιολογικό χάρτη να είναι έκδηλη, αφού αυτός θα είναι και ο κρισιμότερος παράγοντας ώστε να κερδηθεί το στοίχημα για τις πολυπόθητες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

    Εξίσου σημαντική για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων στην Ευρώπη είναι η δημιουργία Πράσινου Ψηφιακού Πιστοποιητικού ως αποδεικτικού ότι ένα άτομο έχει εμβολιαστεί κατά της νόσου, έχει υποβληθεί σε εξέταση με αρνητικό αποτέλεσμα ή έχει αναρρώσει, με κωδικό QR ώστε να διασφαλίζεται η γνησιότητά του, για το οποίο την περασμένη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των κρατών-μελών της Ε.Ε. συμφώνησαν επί κατευθυντήριων γραμμών. Ο στόχος που έχει θέσει η Κομισιόν είναι να εξασφαλιστεί η διαθεσιμότητα των ψηφιακών «πράσινων» πιστοποιητικών σε όλη την Ε.Ε. έως τα τέλη Ιουνίου ώστε να «ξεκλειδώσουν» αξιόπιστα οι μετακινήσεις.

    Πάντως, η εξίσωση τόσο για τις εισπράξεις όσο και για τον αριθμό των αφίξεων φέτος στην Ελλάδα είναι δύσκολη, δεδομένου ότι πέρυσι ήρθαν μόλις 7,37 εκατομμύρια ταξιδιώτες με εισπράξεις 4,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 σημειώθηκε ρεκόρ με 31,4 εκατομμύρια επισκέπτες και έσοδα 18,2 δισ. ευρώ – με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος.

     

    Πάμε για 15 εκατομμύρια τουρίστες. «Φέτος θα ανοίξουμε όλοι και ελπίζουμε να φτάσουμε στο 50% των αφίξεων ξένων τουριστών του 2019», λένε οι ξενοδόχοι

    Oλο το βάρος πέφτει το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου και μάλιστα υπό προϋποθέσεις: ότι δηλαδή τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, απ’ όπου προέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών, θα έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό -σε ποσοστό άνω του 40%- οι εμβολιασμοί μέσα στον Ιούνιο, θα λειτουργεί το ψηφιακό «πράσινο» πιστοποιητικό σε επίπεδο Ε.Ε., δεν θα υπάρχει καραντίνα και θα γίνεται ευρεία χρήση των rapid tests. Σημαντική παράμετρος είναι επιπλέον ότι από πλευράς του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, της Aegean, η οποία έχει ενισχύσει φέτος περισσότερο πέραν της Αθήνας και τα περιφερειακά αεροδρόμια με απευθείας πτήσεις που τα συνδέουν με το εξωτερικό σε μια προσπάθεια να τονώσει τη ζήτηση, είναι πολύ πιθανό να επεκτείνει δρομολόγια για τον Νοέμβριο αν η σεζόν -έστω κι αν ξεκινήσει αργοπορημένα μέσα στο καλοκαίρι- κινηθεί πιο δυναμικά από πλευράς ζήτησης.

    Η Ελλάδα φέτος έχει σημαντικές ελπίδες -έστω από τον Ιούλιο- για αφίξεις από τις ΗΠΑ, μία από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας, που έλειψε πέρυσι.

    Εν όψει πάντως του επίσημου ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού, ο αρμόδιος υπουργός Χάρης Θεοχάρης έχει επιδοθεί σε μπαράζ επαφών στο εξωτερικό με αεροπορικές και τουριστικούς φορείς. Έτσι, αυτό το Σαββατοκύριακο και έως τη Μεγάλη Πέμπτη θα βρίσκεται στις ΗΠΑ, ενώ αμέσως μετά το Πάσχα θα ακολουθήσουν ταξίδια σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γαλλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Πολωνία. Στις συναντήσεις του κ. Θεοχάρη στις ΗΠΑ περιλαμβάνονται αυτές με τον πρόεδρο της Delta Airlines Γκλεν Χαουενστάιν, με τον πρόεδρο του ομίλου United Airlines Μπρετ Χαρτ, με ανώτατα στελέχη της αεροπορικής American Airlines, με εξέχοντες παράγοντες της αμερικανικής και της διεθνούς τουριστικής αγοράς, όπως ο κ. Κρις Νασέτα, διευθύνων σύμβουλος του ξενοδοχειακού ομίλου Hilton, ο κ. Κρεγκ Σμιθ, πρόεδρος της Marriott International κ.ά. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει φέτος σημαντικές ελπίδες -έστω από τον Ιούλιο- για αφίξεις από τις ΗΠΑ, μία από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας, που έλειψε πέρυσι.

    Φέτος, η διαφαινόμενη ζήτηση από τις ΗΠΑ κάνει τις αεροπορικές να προσθέτουν δρομολόγια στο θερινό τους πρόγραμμα. Η ελληνική αγορά υποδέχθηκε θετικά την περασμένη εβδομάδα την ανακοίνωση της United Airlines, η οποία βλέποντας τη σχετική ζήτηση, με αύξηση της τάξεως του 61%, για προσθήκη νέων πτήσεων σε τρεις χώρες (Κροατία, Ισλανδία και Ελλάδα) – μεταξύ Ουάσινγκτον και Αθήνας από τις αρχές Ιουλίου έως τον Οκτώβριο είναι ήδη διαθέσιμες για την αγορά εισιτηρίων.

    Latest articles

    spot_img
    spot_img
    spot_img

    Related articles