22.3 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Κιμ Καρντάσιαν: «Μπλεξίματα» σε υπόθεση αρχαιοκαπηλίας

    Μπλεγμένη σε μια περίεργη υπόθεση αρχαιοκαπηλίας που αφορά στην αγορά του «κλεμμένου» ρωμαϊκού αντιγράφου ενός αρχαιοελληνικού γλυπτού έχει βρεθεί η Κιμ Καρντάσιαν.

    Σύμφωνα με τη Daily Mail, η 40χρονη αρνείται ότι γνώριζε το παραμικρό για το αρχαίο ρωμαϊκό άγαλμα που ήταν μέρος ενός φορτίου αξίας 750.000 δολαρίων στο όνομά της, το οποίο κατασχέθηκε από τελωνειακές αρχές το 2016 επειδή το γλυπτό «εκλάπη, πωλήθηκε λαθραία και εξήχθη παράνομα από την Ιταλία».

    Το γλυπτό από ασβεστόλιθο, που χρονολογείται περίπου στον 1ο αιώνα μ.Χ. δείχνει το κάτω μέρος ενός γυναικείου σώματος και ονομάζεται «Θραύσμα της Αθηνάς της Σάμου του Μύρωνα». Εισήχθη στο Λος Άντζελες το 2016, όταν η Κιμ Καρντάσιαν και ο Κάνιε Γουέστ ανακαίνιζαν το σπίτι τους στο Καλαμπάσας, αλλά παρακρατήθηκε από τελειωνειακούς υπαλλήλους. Η αμερικανική κυβέρνηση κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα αίτημα νομικής κατάσχεσης σε δικαστήριο του Λος Άντζελες.

    Ο Άξελ Βέρβοορντ, διάσημος Βέλγος διακοσμητής και έμπορος έργων τέχνης είχε αναλάβει την ευθύνη της ανακαίνισης της οικίας της Καρντάσιαν και το όνομά του αναφέρεται στα δικαστικά έγγραφα, μαζί με εκείνο της Καρντάσιαν.

    Μιλώντας στην Daily Mail, εκπρόσωπος της 40χρονης είπε ότι η Καρντάσιαν δεν είχε ιδέα ότι το άγαλμα εισήχθη στη χώρα στο όνομά της. «Η Κιμ δεν αγόρασε ποτέ το έργο και αυτή είναι η πρώτη φορά που πληροφορείται την ύπαρξή του. Πιστεύουμε ότι κάποιος το αγόρασε χρησιμοποιώντας το όνομά της χωρίς να έχει δώσει την έγκρισή της και, επειδή δεν παραδόθηκε ποτέ, δεν γνώριζε τίποτα για τη συναλλαγή. Ενθαρρύνουμε την διεξαγωγή έρευνας και ελπίζουμε το έργο να επιστραφεί στους νόμιμους ιδιοκτήτες του», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Καρντάσιαν στη βρετανική εφημερίδα.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα δικαστικά έγγραφα αναφέρουν πολλά πρόσωπα και επιχειρήσεις που εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην υπόθεση.

    Ο Βέρβοορντ, όπως εξηγεί η εφημερίδα, αγόρασε ένα άγαλμα τον Νοέμβριο του 2012 από την Galerie Chenel στο Παρίσι, η οποία ειδικεύεται σε ρωμαϊκές αρχαιότητες. Τον είχαν ενημερώσει ότι το άγαλμα ήταν μέρος μιας «παλιάς γερμανικής συλλογής, και ότι είχε αγοραστεί πριν το 1980». Η ακριβής αξία του γλυπτού δεν είναι γνωστή, όμως αποτελούσε μέρος ενός φορτίου 5,5 τόνων, που αναφερόταν ότι περιείχε 40 αντίκες, έπιπλα και διακοσμητικά αντικείμενα, συνολικής αξίας 745.882 δολαρίων.

    Το φορτίο αυτό εισήχθη υπό την κλάση του αμερικανικού συστήματος δασμών για «αντίκες ηλικίας άνω των 100 ετών» και όχι ως «αρχαιολογικό υλικό». Όταν τελωνειακοί υπάλληλοι επιθεώρησαν το άγαλμα της Καρντάσιαν στο Λος Άντζελες, τους παρουσιάστηκε μια απόδειξη αγοράς από την Galerie Chenel. Όμως αξιωματούχοι της κυβέρνησης των ΗΠΑ ισχυρίστηκαν σε δικαστήριο στο Λος Άντζελες ότι το γλυπτό της τηλεπερσόνας δεν είναι αυτό που αγοράστηκε το 2012, αλλά ένα άλλο, που αποκτήθηκε παράνομα.

    Ένα μήνα αργότερα από τον Ιούνο του 2016, οι ιταλικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι πίστευαν ότι το άγαλμα της Kardashian είχε εμφανιστεί σε περίπτερο του Vervoordt στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Καλών Τεχνών τον Μάρτιο του 2011 στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας, ένα χρόνο πριν ο Vervoordt, όπως ισχυρίζονταν, το είχε αγοράσει.

    Τον Φεβρουάριο του 2018, ένας αρχαιολόγος από το Υπουργείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας εξέτασε το άγαλμα της Kardashian. Σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου: «Ο αρχαιολόγος δήλωσε ότι το άγαλμα είναι κλασικού στιλ Πεπλοφόρου (αρχές έως τα μέσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας), το οποίο αντιπροσωπεύει αντίγραφο ενός πρωτότυπου ελληνικού γλυπτού». Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ήταν το ίδιο άγαλμα με αυτό που εμφανίστηκε στην έκθεση τέχνης του 2011, και όχι αυτό που αγοράστηκε από την Πινακοθήκη του Παρισιού.

    Οι ιταλικές αρχές έχουν ζητήσει ήδη τον επαναπατρισμό του γλυπτού. Ωστόσο, έμπορος του Παρισιού είπε ότι οι αξιωματούχοι είχαν κάνει λάθος και ότι δεν υπήρχαν δύο αγάλματα. Ο Ollivier Chenel, διευθυντής της Galerie Chenel, δήλωσε στο Artnet News ότι ο Vervoordt είχε δανειστεί το άγαλμα πριν το αγοράσει τον επόμενο χρόνο, κάτι που εξηγούσε γιατί ήταν στο περίπτερο του το 2011.

    Ο Chenel είπε ότι η γκαλερί του αγόρασε το γλυπτό από έναν οίκο δημοπρασιών στη Γερμανία το 2010 και ότι προήλθε από ένα αγγλικό κτήμα. «Είναι πολύ περίεργο το ότι [στην καταγγελία δεν αναφέρεται] ο γερμανικός οίκος δημοπρασιών, καθώς οι πληροφορίες τους είχαν δοθεί εκείνη τη στιγμή», δήλωσε ο Chenel. «Μπορώ να σας εγγυηθώ ότι αυτό το γλυπτό αποκτήθηκε νόμιμα στο Hampel Auction house το 2010».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα