16.9 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    IRI:   Με +10%  έτρεξαν οι πωλήσεις των σούπερ  μάρκετς   ενώ  οι όγκοι κινήθηκαν   καθοδικά τον Οκτώβριο

    «Μικρότερο» το καλάθι των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετς , σύμφωνα  με τα στοιχεία της IRI αφού έχει την τεχνογνωσία να μετρά ακόμη και τον …αέρα  του λιανεμπορίου. Τα στοιχεία του Οκτωβρίου λένε πικρές αλήθειες όταν διαπιστώνει  ότι η αξία δηλαδή ο τζίρος αυξήθηκε κατά 10% αλλά στη πράξη δεν κερδίζει  κανένας διότι οι αλυσίδες « ζουν» από τους όγκους των πωλήσεων που εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο. Ο Οκτώβριος διαμορφώθηκε στο -6% και στην τελευταία εβδομάδα έπεσε – 4,8% Βέβαια θα μπορούσε η εικόνα να ήταν χειρότερη με τα επιτελεία των αλυσίδων να λένε ότι δεν υπάρχει σύγκριση στην αύξηση των πωλήσεων με αντίστοιχες αυξήσεις του 2021 και του 2022 που είχαν  σημαντικά  περιθώρια  κέρδους. Η ανοδική  πορεία  των πωλήσεων έρχεται κυρίως  από την αύξηση  των τιμών.

    Συνολικά στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν περίπου 5% και ανήλθαν σε 6,933 δισ. ευρώ από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

    Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία έχουν τα τρόφιμα +5,4%, ακολουθούν τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς +3,2% και τα είδη οικιακής χρήσης (καθαριστικά, απορρυπαντικά κλπ) +1,2%

    Αντίθετα σε όρους όγκου, τη μεγαλύτερη πτώση έχουν τα είδη οικιακής χρήσης (καθαριστικά, απορρυπαντικά κλπ) -5,8%, και ακολουθούν -4,4% τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς. Αρνητική είναι και η εξέλιξη του όγκου των τροφίμων -0,6%, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές αρχίζουν και περιορίζουν την κατανάλωση βασικών αγαθών.

    Σε ότι αφορά τις τιμές στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών αυξήθηκαν 6% όπως και των τροφίμων (6%), στα είδη προσωπικής φροντίδας αυξήθηκαν 7,9% και στα είδη οικιακής χρήσης 7,4%.

    Στο 16,1% το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

    Σε ότι αφορά την εξέλιξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) στο 10μηνο αυξήθηκε η κατανάλωση 13,9% (η μεγαλύτερη αύξηση από το 2011) με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 16,1%. Να σημειωθεί ότι το μερίδιο ενδέχεται να ενισχυθεί περαιτέρω, δεδομένου ότι καθιερώθηκε το καλάθι του νοικοκυριού από τις αρχές Νοεμβρίου, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

    Ενδιαφέρον έχει ότι στο 10μηνο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα καταστήματα, έκτασης έως 400 τετραγωνικών μέτρων (+10,4%) και τα μεγαλύτερα άνω των 2.500 τ.μ. .(+6,2%).

    Αναλυτικά τα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ. έχουν αύξηση 4,1%, τα 1.000 έως 2.500 τ.μ. έχουν αύξηση 2,5% και τα μεγάλα καταστήματα από 2.500 τ.μ. και πάνω έχουν αύξηση 6,2%.Η αγορά αναμένει με αγωνία την πορεία των πωλήσεων των δύο πιο σημαντικών μηνών του έτους και κυρίως του Δεκεμβρίου, που αποτελεί και τον πιο αποδοτικό μήνα για τις επιχειρήσεις.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα