Η μετατόπιση των ροών ρωσικού πετρελαίου, προς την Ασία, όπου η Ινδία έχει αναδειχθεί ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης της Ρωσίας, έχει ενισχύσει την εξάρτηση της Μόσχας από μια συνεχώς συρρικνούμενη δεξαμενή αγοραστών. Η Κίνα και η Ινδία αγοράζουν τώρα τα δύο τρίτα του συνόλου του αργού που εξάγεται δια θαλάσσης από τη Ρωσία ενώ τουλάχιστον το ήμισυ του αργού που εξάγεται μέσω αγωγών από τη Ρωσία πηγαίνει επίσης στην Κίνα.
Η πιο πρόσφατη εκτίμηση, από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας, είναι ότι το ρωσικό αργό, γνωστό ως μείγμα Urals, διαπραγματευόταν περίπου στα 52 δολάρια το βαρέλι. Αυτό σημαίνει έκπτωση 33,28 δολαρίων ή 39% σε σχέση με το αργό τύπου Brent. Συγκριτικά, η μέση έκπτωση το 2021 ήταν στα 2,85 δολάρια. Αυτή η έκπτωση κοστίζει στους εξαγωγείς πετρελαίου της Ρωσίας περίπου 4 δισ. δολάρια το μήνα σε χαμένα έσοδα, ενώ μειώνει επίσης τα φορολογικά έσοδα του Κρεμλίνου από τις πωλήσεις στο εξωτερικό.
Οι διεθνείς τιμές αργού έχουν επίσης μειωθεί μετά την εισβολή. Το Brent διαπραγματευόταν περίπου στα 100 δολάρια το βαρέλι όταν τα ρωσικά στρατεύματα μπήκαν στην Ουκρανία, τώρα κινείται περίπου στα 86 δολάρια. Αυτή η πτώση δεν θα είχε συμβεί αν οι ρωσικές εξαγωγές είχαν περιοριστεί σοβαρά, όπως ανέμενε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Είναι εύκολο να θεωρήσει κανείς αποτυχημένες τις προσπάθειες περικοπής της ροής κεφαλαίων προς το πολεμικό ταμείο του Κρεμλίνου, ιδίως ενώ ο όγκος παραγωγής και εξαγωγών παραμένει ισχυρός.